پس از ۴ ماه تعطیلی؛

بازگشایی کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی

کتابخانه‌های عمومی ۸ شهر خراسان جنوبی، پس از ۴ ماه تعطیلی بازگشایی شدند.

وفایی سرپرست اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: کتابخانه‌های عمومی شهر‌های نهبندان، طبس، بشرویه، زیرکوه، فردوس، سرایان، درمیان و خوسف از امروز به روی علاقه‌مندان باز هستند.

او افزود: در صورت قرمز شدن وضعیت این شهرها، شاهد بسته شدن دوباره کتابخانه‌های عمومی خواهیم بود.

وفایی بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی در شهر‌های بیرجند، قاین و سربیشه که وضعیت قرمز کرونا دارند، همچنان تعطیل هستند.

سرپرست اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی در بیرجند، قاین و سربیشه تنها برای حضورکارکنان باز هستند، اظهارکرد: حضور اعضا و علاقمندان به کتاب در کتابخانه‌های عمومی شهر‌های بیرجند، قاین و سربیشه منوط به تغییر وضعیت و کاهش شیوع ویروس کرونا است و زمان بازگشایی برای حضور علاقمندان به کتاب مجدد اعلام می‌شود.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: با توجه به تداوم تعطیلی کتابخانه‌های عمومی در برخی از شهر‌های استان، همچنان به فعالیت خود در فضای مجازی برای ترویج و توسعه فرهنگ با ارزش کتاب و کتابخوانی ادامه خواهیم داد و نمی‌گذاریم که حضور کتاب یار مهربان انسان، در خانه‌ها کم رنگ شود.

وفایی گفت: در صورت بهتر شدن وضعیت شاهد بازگشایی کتابخانه‌های عمومی در شهر‌های قرمز استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهیم بود و فاصله گذاری اجتماعی را در سالن‌های کتابخوانی این اماکن رعایت خواهیم کرد تا مانع از شیوع این ویروس منحوس در بین علاقمندان به کتاب شویم.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.