طرح تشدید نظارت بر تولید کنندگان و عرضه کنندگان لوازم خانگی در بوشهر آغاز شد

اجرای طرح تشدید نظارت بر تولید کنندگان و عرضه کنندگان لوازم خانگی برای اطمینان از عرضه کالا با قیمت متعارف در استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در طرح تشدید نظارت بر تولید کنندگان و عرضه کنندگان لوازم خانگی، نظارت بر بازار به ویژه کالا‌های پر تقاضا مانند: یخچال، فریزر، یخچال فریزر، تلویزیون، اجاق گاز و ماشین لباسشویی به منظور صیانت از حقوق مصرف کنندگان و اطمینان یافتن از عرضه کالا با قیمت متعارف و بر مبنای فهرست قیمت موجود در نمایندگی‌های فروش و منطبق با نرخ‌های تایید شده مندرج در سامانه الکترونیکی ۱۲۴.ir ملاک عمل است.

رضا جمالی افزود: با هر گونه سوءاستفاده و بازارسازی کاذب از سوی سودجویان از طریق خودداری از عرضه، و گرانفروشی بر اساس قوانین  برخورد قاطع و جدی صورت می‌گیرد.

او با اشاره به حضور مستمر بازرسان این سازمان در بازار و همچنین برگزاری گشت‌های مشترک بازرسی و نظارت با حضور اداره تعزیرات حکومتی، دادستانی، پلیس امنیت اقتصادی، اتاق اصناف و سایر دستگاه‌های مرتبط، تاکیدکرد: نصب نکردن برچسب قیمت مصرف کننده بر روی کالا، خودداری از عرضه، گرانفروشی و ... از جمله موارد احراز تخلف محسوب خواهد شد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر عنوان کرد: هرگونه تغییر قیمت فقط از طریق ثبت در سامانه ۱۲۴.ir اجرایی می‌شود و واحد‌های تولیدی باید درخواست‌ها را از طریق انجمن‌های مربوط به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان منعکس  کنند.

جمالی گفت: همه شرکت‌هایی که قیمت را بدون هماهنگی با سازمان حمایت و ثبت در سامانه ۱۲۴.ir و پیش از تصمیمات گرفته شده افزایش داده‌اند باید قیمت‌های اعلامی را کاهش دهند و فهرست قیمت‌های اصلاحی را برای درج در سامانه ارائه کنند.

او از مصرف کنندگان خواست: در صورت دیدن هرگونه تخلف در واحد‌های صنفی به ویژه فروشندگان لوازم خانگی آن را از طریق تلفن ۱۲۴ واحد رسیدگی به شکایات مردمی این سازمان اطلاع دهند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.