واحد یک بخاری نیروگاه نکا به شبکه سراسری برق پیوست

واحد یک بخاری نیروگاه نکا با ظرفیت ۴۴۰ مگاوات به شبکه سراسری برق پیوست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محسن نعمتی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا، گفت: واحد یک بخاری نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت اسمی ۴۴۰ مگاوات، پس از انجام پنجمین تعمیرات اساسی دوباره به مدار تولید برگشت.

او افزود: این واحد طبق برنامه زمانبندی، اواخر بهمن ماه گذشته به منظور انجام تعمیرات اساسی و ارتقاء آمادگی تولید در تابستان از مدار خارج و پس از گذشت ۴ ماه فعالیت تعمیراتی بدست کارکنان پر تلاش و متخصص نیروگاه، دوباره  به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

نعمتی با بیان اینکه طبق دستورالعمل شرکت سازنده، واحد‌های بخاری این نیروگاه پس از هر ۲۵ هزار ساعت کارکرد معادل توربین، تحت تعمیرات نیمه اساسی و پس از ۵۰ هزار ساعت کارکرد، تحت تعمیرات اساسی قرار می‌گیرند،گفت: بر همین اساس قبل از این، ۹ مرحله تعمیرات نیمه اساسی و اساسی در این واحد انجام و تعمیرات اخیر دهمین تعمیرات برنامه ریزی شده در این واحد از زمان راه اندازی اولیه در سال ۱۳۵۸ تاکنون بود.

بیشتر بخوانید: بازگشت واحد بخار سیکل ترکیبی نیروگاه نکا به مدار تولید

او با اشاره به دشواری و حساسیت کار نگهداری و تعمیرات و بهره برداری از واحد‌های این نیروگاه پس از ۴ دهه کارکرد، افزود:   با شیوع ویروس کرونا در کشور و در حالی که محدودیت‌ها و فاصله گذاری‌های اجتماعی اعمال شد و فعالیت بسیاری از مشاغل را محدود و یا به تعطیلی کشانده بود کار و فعالیت در نیروگاه‌ها بدون وقفه ادامه داشت.

نعمتی همچنین با اشاره به افزایش فزاینده دمای هوا در کشور، گفت:  از مشترکان فهیم تقاضا داریم که مثل همیشه با مدیریت مصرف و رعایت الگوی مصرف بهینه انرژی به خادمان خود در صنعت برق کمک کنند تا پیک تابستان را بدون خاموشی سپری کنیم.

او افزود: سال گذشته و در چهلمین سال بهره برداری این واحد، پس از اجرای چندین پروژه بهینه سازی و رفع موانع و محدودیت تولید، رکورد تولید ۴۴۰ مگاوات به میزان ظرفیت اسمی به ثبت رسید.

نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت اسمی تولید ۲۲۱۴ مگاوات به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاه‌های کشور، سهم بسزایی در تأمین برق کشور و پایداری شبکه ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.