رئیس سازمان پدافند غیرعامل مطرح کرد؛

پیشنهاد تشکیل دادگاه بین المللی برای عاملان حادثه سردشت

سردار جلالی گفت: در حوزه دیپلماسی پدافند غیرعامل باید کشورهایی که جزو عاملان حادثه سردشت بودند، در دادگاه بین المللی محاکمه شوند.

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل در حاشیه همایش ملی پدافند شیمیایی که امروز (یکشنبه) برگزار شد، با اشاره به اینکه در حوزه درمان شیمیایی اقدامات خوبی در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: نکته مهم این است که در حوزه دیپلماسی آلمان، انگلیس و فرانسه شریک جرم صدام در حلبچه هستند و نظام بین المللی باید آن را دنبال کند و پیشنهاد ما تشکیل دادگاه بین الملل برای کسانی است که به صدام در ماجرای سردشت کمک کردند.

رئیس پدافند غیرعامل گفت: جزو الزامات توسعه صنعت، ایمنی است که باید به آن توجه شود، استقرار صنایع شیمیایی در شهرها چالش جدی است و اگر هم ممکن نباشد باید الزامات شدیدتری وضع شود.

طراحی نظام جامع پدافند شیمیایی

سردار جلالی با تاکید بر اهمیت طراحی نظام جامع پدافند شیمیایی اظهار کرد: در قالب یک اکوسیستم پدافند شیمیایی، در حال اجرایی کردن بخش‌های مختلف آن هستیم.

او با اشاره به اینکه در زمینه تجهیزات حفاظت شیمیایی و بهداشتی با استاندارد‌های جهانی برابری همسو هستیم، اظهار کرد: کارخانجاتی در  در این زمینه کاملاً خودکفا هستیم همچنین در ماجرای کرونا از این ظرفیت داخلی به خوبی استفاده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار