معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم:

۹۲۰ تن از کشاورزان قمی به تولید گیلاس می‌پردازند

سلامی گفت: ۷۴۰ هکتار از باغات استان در مناطق سردسیر و کوهستانی به کشت گیلاس اختصاص دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حمدعلی سلامی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: به‌طور میانگین در هر دوره کشت، هفت هزار و ۵۰۰ تن گیلاس از باغات استان برداشت می‌شود.

سلامی با اشاره به این‌که گیلاس قم دارای کیفیت بالایی است و بازار خوبی دارد، افزود: حدود ۹۲۰ تن از کشاورزان قمی در باغات استان به تولید گیلاس می‌پردازند.

او ادامه داد: ۶۱۹ هکتار از سطح باغات قم نیز به کشت زردآلو اختصاص یافته که در هر دوره حدود سه هزار و ۵۰۰ تن محصول از آن برداشت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به این‌که ۱۱۰ هکتار از باغات قم نیز به کشت هلو اختصاص دارد، بیان کرد: تولید محصولات متنوع باغی در مناطق سردسیری قم، نشان از جایگاه ویژه کشاورزی این استان دارد.

سلامی گفت: همچنین بیش از یکهزار تن از کشاورزان قمی به کشت این محصول در مناطق سردسیری استان می‌پردازند.

سطح زیر کشت باغ‌های قم ۲۲ هزار هکتار است و سالانه ۸۲هزار تن محصول باغی در استان برداشت می‌شود و نزدیک به ۱۴ هزار تن در بخش کشاورزی قم مشغول فعالیت هستند که در این میان بیش از یکهزار تن خانم هستند.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تن‌هایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات می‌باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار