آموزش ثبت تصاویر خارق‌العاده از خطرناک‌ترین آتش‌بازی‌ها

در این گزارش نحوه ثبت تصاویر بسیار زیبا از خطرناک‌‎ترین آتش‌بازی‌ها را به شما آموزش می‌دهیم.

چگونه از آتش‌بازی خود با موبایل عکس‌های جذاب بگیریم؟به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، عکاس بودن در اواخر قرن نوزدهم کاری بسیار خطرناک‌تر از آن چیزی بود که ممکن است فکرش را کنید. عکاسان قرن نوزدهم مجبور بودند برای عکسبرداری با مواد شیمیایی خاصی سر و کار داشته باشند. عجیب‌ترین و جالب‌ترین ماده شیمیایی مورد استفاده عکاسان در قرن نوزدهم، پودر فلش بود که هنگام عکس گرفتن، برای روشن کردن صحنه‌های کم‌نور مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ همان موادی که شاید در دوران سینمای صامت دیده‌اید. نحوه کار این پودر به این صورت بود که این ماده ابتدا آتش می‌گرفت که منجر به ایجاد یک صدای بلند می‌شد و ابری از دود و انفجاری پر نور تشکیل می‌شد. پودر فلش این روز‌ها هم مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما از آن در ترقه‌ها و وسایل آتش‌بازی استفاده می‌کنند.


بیشتر بخوانید


صحبت از آتش‌بازی شد و اینگونه فعالیت‌ها می‌توانند واقعا برای عکس گرفتن مشکل باشند. زمان‌بندی، مکان و بستن چهارچوب در زمان آتش‌بازی، مهم است و از عوامل مشکل‌ساز هستند. عکاسان زمانی می‌توانند از آتش‌بازی‌ها به خوبی عکسبرداری کنند که نور کم است و معمولا در شب این اتفاق را رقم می‌زنند. از طرف دیگر، اگر چند دستورالعمل ساده را دنبال کنید، نتایج آن می‌تواند چشمگیر باشد.

مرحله اول: راه‌اندازی

اولین و مهم‌ترین قدم این است که شما باید مدتی را برای بررسی محیط اطراف خود در نظر بگیرید. جایی را پیدا کنید که قرار است آتش‌بازی از آنجا آغاز شود و به مکانی فکر کنید که بتوانید به خوبی آن‌ها را با دوربین خود بگیرید. در یک سناریو، اگر در بهترین موقعیت قرار بگیرید، می‌توانید هم یک آتش‌بازی و هم بعضی مناظر یا نقاط دیدنی را برای زمینه در یک قاب قرار دهید. به عنوان مثال، از میان تصاویر زیر، یکی در دیزنی‌لند ثبت شده است و یکی دیگر از ساحل کنار بندر گرفته شده است.

چگونه از آتش‌بازی خود با موبایل عکس‌های جذاب بگیریم؟  چگونه از آتش‌بازی خود با موبایل عکس‌های جذاب بگیریم؟

برای گرفتن عکس خوب از آتش‌بازی، باید دوربین خود را تا حد امکان ثابت نگه دارید. اینجا است که استفاده از یک سه‌پایه برای نگه داشتن گوشی هوشمند مورد نیاز است. اگر هم سه‌پایه‌ای وجود ندارد، باید به فکر جایی باشید که بتواند گوشی شما را ثابت نگه دارد و جلوی تکان خوردن آن را بگیرد. حرکتی که هنگام عکس گرفتن با دوربین اتفاق می‌افتد ممکن است باعث ایجاد تیرگی حرکتی به خصوص در تلفن‌های بدون تثبیت‌کننده تصویر شود.

قدم دوم: پیکربندی دوربین

در مرحله‌ای که باید دوربین خود را پیکربندی کنید، دو گزینه وجود دارد: می‌توانید دوربین خود را درست روی آتش‌بازی تنظیم کنید و به امید بهترین صحنه، دکمه دیافراگم را فشار دهید. گزینه دیگر این است که به حالت دستی، تنظیمات خود را وارد کنید و برای نتیجه بهینه خودتان، تنظیمات مورد نظرتان را روی شاتر قرار دهید. در صورت انتخاب مسیر دوم، مقادیر مورد نظری برای تنظیم کردن وجود دارد که می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:


بیشتر بخوانید


چگونه از آتش‌بازی خود با موبایل عکس‌های جذاب بگیریم؟

سرعت شاتر: این تنظیم مدت‌زمانی که دوربین شما نور را ضبط می‌کند، تعیین می‌کند. هرچه شاتر باز بماند، نور بیشتری به دوربین می‌رود و مسیر‌های آتش‌بازی طولانی‌تر می‌شوند. مقدار بین ۱.۸ تا ۱.۲ ثانیه باید نتایج خوبی را به همراه آورد.

ISO: این شکل تنظیم حساسیت سنسور شما را تعیین می‌کند. مقدار بالاتر باعث می‌شود حسگر نسبت به نور حساس‌تر باشد، اما در مقابل صدای دیجیتالی نیز حساس‌تر است. هنگام عکاسی از آتش‌بازی، این مقدار باید بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ تنظیم شود. تنظیم ایده‌آل به دلیل تفاوت در اندازه دیافراگم، از یک دوربین به دوربین دیگر متفاوت خواهد بود.

فوکوس: شما باید این مورد را خودتان تنظیم کنید. شاید دوربین شما بتواند به طور خودکار فوکوس کند، اما اگر تمایل به خرابی ندارید، آن را در موقعیتی قرار دهید که به نظر می‌رسد به بهترین شکل روی صفحه نمایش دیده می‌شود. احتمال این وجود دارد که یک مقدار نزدیک به بی‌نهایت درست کار کند.

وایت بالانس: در این تنظیمات، تنظیم خودکار مشکلی برای عکسبرداری ایجاد نمی‌کند.

فلش: در تصویربرداری از آتش‌بازی نیازی به این گزینه نیست.

گفتنی است؛ کسانی که آیفون دارند، باید بدانند که نرم‌افزار گوشی آن‌ها تنظیمات خاصی را برای تصویربرداری ارائه نمی‌دهد و برای این کار باید یک برنامه شخص ثالث روی گوشی خود نصب کنند. اگر هم دوست ندارید هزینه اضافی برای برنامه دیگری پرداخت کنید، می‌توانید انگشت خود را روی دکمه شاتر نگه دارید و در نهایت، بهترین عکس را از میان چندین تصویر ثبت شده انتخاب کنید.

قدم سوم: گرفتن عکس

هنگام عکاسی از آتش‌بازی، زمان‌بندی می‌تواند تفاوت بین یک عکس حماسی یا یک تصویر فاجعه باشد. در حالت ایده‌آل، شما می‌خواهید شاتر را درست قبل از ترکیدن ترقه فشار دهید. با گسترش توپ آتش، این مسیر باعث می‌شود مسیر‌های نوری بسیار رنگارنگی ایجاد شود و در تصویر ثبت شود. شاید هم لازم باشد سرعت شاتر را تنظیم نکنید چرا که برخی از آتش‌بازی‌ها کندتر و برخی سریع‌تر انجام می‌شوند.

چگونه از آتش‌بازی خود با موبایل عکس‌های جذاب بگیریم؟

فراموش نکنید که باید دوربین خود را تا حد ممکن ثابت نگه دارید. برای تعیین تأخیر، از ویژگی تایمر دوربین استفاده کنید. با این کار احتمال لرزش دوربین در هنگام فشار دادن دکمه دیافراگم از بین می‌رود. از طرف دیگر، شما کنترل کمتری در زمان‌بندی عکس‌های خود خواهید داشت. به خاطر داشته باشید که بعضی از دوربین‌ها به طور خودکار یک تاخیر شاتر کوچک اضافه می‌کنند تا از وقوع تار شدن تصاویر در هنگام عکس گرفتن جلوگیری شود.

همچنین نباید فراموش کنید که چندین عکس پشت سر هم بگیرید، چون برخی از آن‌ها می‌توانند بهترین گزینه‌ها برای انتخاب باشند.


بیشتر بخوانید


قدم چهارم: همه‌چیز را فراموش کنید و از نمایش لذت ببرید

فراموش نکنیم که آتش‌بازی‌ها برای این به وجود آمده‌اند که انسان‌ها در لحظه از آن‌ها لذت ببرند و مورد تحسین واقع شوند و اگر خاطره‌ای با تصاویر هم از آن‌ها باقی بماند، بهتر است. هر روز نمی‌توانیم چنین اتفاقاتی را از نزدیک مشاهده کنیم، پس نباید تماشای آنی نمایش را از دست بدهیم و در لحظه از زندگی و آتش‌بازی لذت ببریم. شاید بهتر باشد در ابتدا چند عکس از آتش‌بازی بیندازید و سپس دوربین را پایین آورید و به صورت زنده نمایش آتش‌بازی را تماشا کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار