به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، آئودی پیشرفته، عنوان یک اتومبیل برقی بسیار کارآمد است که تا اواخر سال ۲۰۲۴ به جادهها خواهد رسید؛ این خودرو در واقع ادامه پروژه Aicon است که در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷ نمایش داده شده بود.
قرار است پرچمدار جدید برقی آئودی رقیب جدی برای مرسدس بنز EQS و جگوار XJ باشد. این خودرو دارای جدیدترین درایو برقی، باتری و فناوری رانندگی مستقل است. این دستگاه همچنین از عملکرد اینترنت 5G نیز پشتیبانی میکند که از آنها میتوان به واقعیت افزوده و استفاده گسترده از قابلیت Car-to-X اشاره کرد.
این مدل جدید دارای کد داخلی E6 است و در مراحل اولیه توسعه قرار دارد؛ ادعا میشود که این خودروی جدید ابعاد خارجی A7 فعلی را نشان میدهد، اما فضای داخلی A8 خواهد داشت.
این خودرو پس از عرضه، مانند ویترین فنی برای بیش از ۷۵ اتومبیل برقی و ۶۰ هیبریدی پلاگین که قبلاً توسط برندهای گروه فولکس واگن مانند آئودی، بنتلی، لامبورگینی، پورشه، صندلی، اسکودا و فولکس واگن برنامه ریزی شده بودند محسوب میشود و میتوان آن را به عنوان بخشی از استراتژی برنامهریزی شده ۶۰ میلیارد یورویی تا سال ۲۰۲۹ دانست.
کارگروه Artemis در برنامههای مارکوس دوزمان (Markus Duesmann)، رئیس جدید آئودی، نقش اساسی دارد تا مطمئن شود این سازنده اعتبار خود را برای رهبری فنی بازپس میگیرد. کارگروه مذکور با بخش توسعه منظم آئودی و همچنین مهندسین و کارشناسان نرم افزار از گروه وسیع همکاری خواهد کرد تا "سریع و غیر بوروکراتیک فناوریهایی را برای رانندگی برقی و خودکار ایجاد کند".
مشارکت کنندگان اصلی Artemis مرکز اصلی InCampus آئودی و عملیات جدید "software.org" گروه فولکس واگن خواهند بود. آئودی همچنین قصد دارد از طریق Artemis بیشتر با پورشه همکاری کند که مهمترین همکاری آنها در زمینه توسعه پلتفرم است. آنها قبلاً روی پلتفرم J1 با یکدیگر همکاری داشتند، که پایههای Taycan و E-tron GT آینده است.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/