۵۰ هزار دلار برای تکمیل مدارس زلزله زده اختصاص یافت

استاندار کرمانشاه گفت:در سفر رییس کمیته ملی المپیک به استان در سال گذشته درخواستی برای مدارس مناطق زلزله ارایه دادیم که مورد موافقت قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  استاندار کرمانشاه گفت: در سفر رییس کمیته ملی المپیک به استان در سال گذشته درخواستی برای مدارس مناطق زلزله ارایه دادیم که مورد موافقت قرار گرفت و با پیگیری دکتر صالحی امیری از طریق کمیته جهانی المپیک ۵۰ هزار دلار به ۵۰ مدرسه در مناطق زلزله‌زده برای تکمیل تجهیزات کمک صورت می‌گیرد.

هوشنگ بازوند عصر سه شنبه در جلسه شورای آموزش استان از گزارش امیدوار کننده ساخت و ساز مدارس و افزایش سرانه فضا‌های آموزشی ابراز رضایت کرد.

او اظهار داشت: پس از وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان ۹۶ و با گذشت ۹۰۰ روز با کمک خیرین و اعتبارات دولتی ۹۰۰ کلاس درس در خرداد ماه امسال احداث، تکمیل و تجهیز شد که این مهم در راستای عمل به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «از این تهدید و بلا (زلزله)، فرصت و نعمت برای مردم ایجاد شود» با کار جهادی صورت گرفت و سرانه فضا‌های آموزشی توسعه چشمگیری یافت.

استاندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه هرچند شیوع بیماری کرونا سبب تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی شد؛ اما فرصتی برای بهره گیری از شیوه‌های نوین آموزش را نیز فراهم آورد و تلاش خانواده آموزش و پرورش استان در این عرصه شایسته تقدیر است.

او با اشاره به سطح کیفی مطلوب سیستم آموزش در دوران بیماری کرونا که با استفاده از ساز و کار‌های بسیار گسترده و با تمرکز بر بستر فضای مجازی و آموزش از راه دور انجام شد؛ اظهار داشت: مجموعه تلاش‌های مدیرکل، معاونین، معلمان دلسوز و خانواده آموزش و پرورش سبب شد فعالیت‌های آموزشی درهیچ شرایطی تعطیل نشود و در سطحی مطلوب به دانش آموزان ارایه شد.

او افزود: براساس ارزیابی صورت گرفته سطح کیفی آموزش نیز مطلوب گزارش شده و امروز باید برای شروع سال تحصیلی با وجود کرونا برنامه ریزی کنیم؛ زیرا رفتار کرونا مشخص نیست، اما ما می‌توانیم با اقدامات پیشگیرانه از انتقال بیماری جلوگیری کنیم.

مقام ارشد استان با بیان اینکه امسال متفاوت است و باید سال تحصیلی را با کرونا آغاز کنیم؛ تصریح کرد: سیستم آموزش و پرورش پایه توسعه کشور است و همه دستگاه‌های اجرایی باید کمک نمایند که مشکلات فراروی آموزش در شرایط کرونا حل شود.

بازوند تأکید کرد: با مشارکت خیرین، نهاد‌های انقلابی و جهادی و همراهی مردم مشکل دسترسی دانش آموزان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی به ابزار آموزشی الکترونیکی را نیاز حل خواهیم کرد تا امکان بهره مندی همه افراد جامعه از خدمات آموزشی فراهم شود.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار