ارمغان ناپایداری‌های کم سابقه جوی در بوشهر؛

از بارش ۶ میلیمتر باران در دشتستان تا وزش باد با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت در جم و عسلویه

ناپایداری‌های کم سابقه جوی در استان بوشهر باعث بارش باران، وزش تندباد، رعدوبرق و گردوخاک در برخی مناطق شد.

از بارش ۶ میلیمتر باران در دشتستان تا وزش باد با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت در جم و عسلویه سرپرست معاونت توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،گفت: چنان که پیش بینی شده بود عصر دیروز شاهد وقوع ناپایداری‌های جوی شامل رگبار باران، وزش تندباد، رعدوبرق و گردوخاک، در برخی مناطق به ویژه شرق استان بودیم.

زهرا راستگو افزود: بیشترین سرعت وزش باد با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت از جم و عسلویه گزارش شد.

او ادامه داد: همچنین بیشترین بارش در شهرستان دشتستان به ثبت رسید و به طوری که در رودفاریاب ۶ میلیمتر و تنگ ارم ۲.۷ میلیمتر باران بارید. اگر چه در مناطقی مانند شهرستان عسلویه و دشتی نیز بارش باران وجود داشته است.


بیشتر بخوانید


سرپرست معاونت توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر، وقوع این ناپایداری‌های جوی را در این زمان از سال کم سابقه خواند و علت آن را طولانی شدن فعالیت جریان مونسونی در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

راستگو بیان کرد: امروز و فردا نیز این شرایط در استان وجود خواهد داشت، اما با شدت کمتر. همچنین وزش باد جنوبی تا اواسط هفته ادامه دارد و اگر چه دما چندان افزایش نخواهد یافت، اما به علت شرجی بالا احساس گرما بیشتر می‌شود.

او گفت: دیروز برازجان با ۴۲ درجه گرم‌ترین شهر استان بود و دمای بقیه شهر‌ها در گرم‌ترین ساعات زیر ۴۰ درجه سلسیوس بوده، که این کاهش دما به علت وزش باد رخ داده است.

قطع برق در عسلویه

وزش تندباد با قطع برق در شهرستان عسلویه همراه بود.

فرماندار عسلویه در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: وزش تندباد با سرعت بیش از کیلومتر در ساعت که حوالی ساعت ۱۹ آغاز شد، افتادن چند درخت در خیابان‌ها، آسیب دیدن ترانسفورماتور و قطعی برق را به دنبال داشت.

عبدالنبی یوسفی افزود: با تلاش کارکنان برق در کمترین زمان برق وصل شد و بیشترین مدت خاموشی حدود ۵۰ دقیقه بود.

او ادامه داد: همچنین چند فروند شناور به علت وزش باد، در لنگرگاه رها شدند که البته آسیبی به آن‌ها نرسید.

فرماندار عسلویه عنوان کرد: وزش تندباد در برخی نقاط شهرستان با بارندگی و گردوخاک همراه بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.