مارتین گریفیتس: مردم یمن در دشوارترین شرایط قرار دارند

نماینده سازمان ملل در امور یمن می‌گوید که مردم این کشور در دشوارترین شرایط قرار دارند و زندگی آن‌ها هر روز دشوارتر می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «مارتین گریفیتس» امروز سه‌شنبه گفت که مردم یمن در دشوارترین مرحله قرار دارند.

نماینده سازمان ملل در امور یمن در اظهارات خود تاکید کرد که به دلیل سال‌ها جنگ، زندگی مردم یمن هر روز دشوارتر می‌شود.

گریفیتس در ادامه ابراز امیدواری کرده که نیرو‌های وابسته به دولت مستعفی یمن تحت حمایت عربستان سعودی و نیرو‌های موسوم به شورای انتقالی جنوب هر چه سریعتر به توافق دست پیدا کنند.

در همین حال «مارک لوکوک»، معاون امور بشردوستانه سازمان ملل، نیز گفته که بمباران‌های ائتلاف سعودی در ماه‌های ژوئن و ژوئیه به جان باختن ۲۱ غیرنظامی در صعده و ۱۱ غیرنظامی در الجوف منجر شده است.

روز دوشنبه نیز سازمان آکسفام (سازمان‌های بین‌المللی امدادرسانی برای ریشه‌کن کردن فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی) هشدار داد، ویروس کرونا در هفته‌های آینده در یمن به اوج خود می‌رسد و ممکن است هزاران نفر به دلیل ابتلا به این بیماری جانشان را از دست بدهند.

در همین حال «محمد البخیتی» ، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرده است: اقدام شورای امنیت در مشروعیت بخشیدن به جنگ و تحریم یمن موجب سلب مشروعیت از نظام بین‌الملل شده و نشان داده است این شورا از ارزش‌های اخلاقی و انسانی بی بهره است.

محمد البخیتی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: دولت قانونی که بتواند عدل و مساوات را در زمین برپا کند، دولت مؤمنان است، زیرا چنین دولتی تداوم حکومت الهی است که پایه و اساس آن رحمت است... ”و ما تو را (ای پیامبر) جز رحمتی برای جهانیان نفرستاده ایم“.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار