افزایش جانباختگان کرونا در رده سنی ۳۰ سال به بالا

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: آمار جانباختگان کرونا در استان در رده سنی ۳۰ تا ۵۰ سال رشد معنا داری داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، پیمان نامدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا با بیان اینکه آمار جانباختگان کرونا در استان در رده سنی ۳۰ تا ۵۰ سال رشد معنا داری داشته است، گفت: بیشتر افرادی که به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند در رده سنی ۶۰ سال قرار دارند.

وی اضافه کرد: وضعیت ابتلا به کرونا در استان قرمز و بحرانی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: باید ۳۰ درصد از ظرفیت بیمارستان تامین اجتماعی و ۲۰ درصد از ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی برای پذیرش بیماران کرونایی استفاده شود.

نامدار افزود: بیماران دارای تامین اجتماعی در بیمارستان تامین اجتماعی، بیماران دارای بیمه تکمیلی در بیمارستان خصوصی و بیماران دارای بیمه سلامت و سایر اقشار در بیمارستان‌های علوم پزشکی بستری می‌شوند.

نامدار بر کاهش اجتماعات تاکید کرد و خواستار راه اندازی نقاهتگاه‌ها در استان شد.

وی همچنین از استاندار خواست فعالیت برخی از صنوف از جمله رستوران‌ها و سالن‌های ورزشی را متوقف کند.

استاندار قزوین هم دراین جلسه با بیان اینکه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی باید به عنوان یک اصل در نظر گرفته شود، گفت: همه صنوف از جمله باشگاه‌های ورزشی، رستوران و نانوایی‌ها در صورت رعایت نکردن موارد بهداشتی تعطیل می‌شوند.

جمالی پور افزود: افزایش آمار مبتلایان نشان می‌دهد باید نظارت‌ها بیشتر و رعایت نکات بهداشتی فرهنگ سازی شود.

وی، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی را عامل افزایش ابتلا به کرونا دانست و اضافه کرد: اتحادیه‌ها باید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اصناف نظارت و با متخلفان برخورد کنند.

استاندار گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور فعلا نمی‌توان اصناف را تعطیل کرد فقط باید نظارت‌ها و رعایت دستورالعمل هیا بهداشتی کرونا را مدیریت کرد.

جمالی پور افزود: اگر خطرات بیشتر شود مجبور به تعطیلی مشاغل خواهیم شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار هم در این جلسه با اشاره به مثبت بودن ۱۱۳ تست کرونا در یک روز گفت: این آمار وضعیت بحرانی استان را نشان می‌دهد.

حبیبی افزود: در حال حاضر ۵۷ نفر در بخش آی سی یو بستری هستند.

وی اضافه کرد: شرایط واقعا نگران کننده است و باید با حساسیت بیشتری این موضوع را دنبال کرد.

فاطمه محمد بیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با اشاره به ارسال نامه کمیسیون بهداشت مجلس به رییس جمهور گفت: بسته‌های تشویقی مالی برای کارکنان بیمارستان‌ها، تعیین مجوز‌های استخدامی برای نیرو‌های تخصصی، تامین منابع مالی برای بیمارستان‌ها به دلیل کاهش درآمد آن‌ها، اختیارات بیشتر برای استانداران، بسط و گسترش زیر ساخت‌های درمانی، جایگزینی اقلام فرسوده، ذخیره سازی کیت‌ها و تجهیز کردن آزمایشگاه‌ها برای پاییز، غربالگری منظم بیماران و خانواده‌ها، تامین ماسک‌های ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد. روستا‌ها و مناطق محروم، برگزاری کنکور در زمان مناسب و پس از کنترل بیماری از بند‌های این نامه است.

محمد بیگی از ستاد کرونا خواست سختگیری ویژه‌ای برای برگزاری کنکور داشته باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان هم در این جلسه گفت: ورود دام زنده به داخل شهر و همچنین ذبح دام در خارج از کشتارگاه ممنوع است.

زینالی با بیان اینکه دام زنده برای متقاضیان در کشتارگاه‌ها موجود است، افزود: کشتار، فرآوری و حمل از کشتارگاه تا قزوین رایگان است.

وی خواستار اجرای این روند خدمات برای ذبح دام در ایام محرم و صفر شد.

مرادی مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری هم در این جلسه گفت: باید با کارکنان جایگاه‌های سوخت که بدون دستکش کار سوختگیری را انجام می‌دهند، برخورد شود.

بابایی، مدیر درمان تامین اجتماعی قزوین هم گفت: ماسک و دستکش در تامین اجتماعی کم است و نیازمند حمایت هستیم.

بابایی افزود: دارای ۱۲۰ تخت آی سی یو هستیم که باید درست بین بیمارستان‌ها توزیع شود.

افشار مدیرکل پدافند غیر عامل استان هم خواستار تشکیل کمیته نظارت در دستگا‌های اجرایی شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار