عراق: به همکاری با ائتلاف بین‌المللی بر اساس چارچوب تعیین شده ادامه می‌دهیم

سخنگوی دولت عراق اعلام کرد همکاری با ائتلاف بین‌المللی در چارچوب راهبرد تعیین شده از سوی دولت کشور دنبال می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الفرات، سخنگوی دولت عراق روز یکشنبه اعلام کرد بغداد بر اساس راهبرد تعیین شده از سوی دولت، به همکاری با نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی ادامه خواهد داد.

یحیی رسول در پیامی روابط میان نیرو‌های مسلح عراق و ائتلاف بین‌المللی را بر مبتنی بر سه اصل آموزش، تجهیز و تسلیح دانست. سخنگوی دولت عراق گفت ما بر اساس راهبرد معرفی شده از سوی دولت به همکاری‌های مشترک با نیرو‌های ائتلاف ادامه خواهیم داد. اصول اقدامات ما مطابق با استراتژی دولت است.

این مقام عراقی افزود همانطور که ژنرال کنت اکمن، جانشین فرماندهی نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی در ۲۲ ژوئن اعلام کرد این ائتلاف تعدادی از پایگاه‌های نظامی را تحویل ارتش عراق داده است. ائتلاف بین‌المللی اخیرا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که از پایگاه نظامی «بسمایه» در جنوب بغداد، پایتخت عراق، خارج و این پایگاه را به نیرو‌های امنیتی عراق تحویل می‌دهد.

خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق، مطالبه مردم و مصوبه پارلمان این کشور است که در توافق میان بغداد-واشنگتن قرار است بر اساس جدول زمان‌بندی صورت گیرد و تمامی نیرو‌های آمریکایی خاک این کشور را ترک کنند.

این در حالی است که برخی کارشناسان امنیتی عراق معتقدند آمریکا در حال بازچینش نیرو‌های خود در خاک این کشور است و با حمایت تسلیحاتی از تروریست‌های داعش سعی دارد فضای عراق را ناامن جلوه و آن را بهانه‌ای برای ماندن در این کشور قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار