اراضی ملی خسارت دیده از آتش‌سوزی واگذار نمی‌شود

مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان گفت: به منظور صیانت و حراست از عرصه‌های طبیعی، واگذاری اراضی ملی در محدوده‌های خسارت دیده از آتش سوزی‌ها ممنوع است.

حمزه احمدی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان آتش سوزی در مراتع در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: براساس سیاست‌های ابلاغی جدید سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و به منظور صیانت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی، هر گونه واگذاری در محدوده‌هایی که دچار آتش سوزی شده اند، ممنوع است. 

او افزود: برخی از سودجویان با هدف تصرف اراضی ملی، اقدام به آتش زدن و تخریب پوشش گیاهی اراضی ملی می‌کنند.

احمدی با اشاره به تلاش گسترده مجموعه منابع طبیعی در پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی‌ها در عرصه‌های منابع طبیعی افزود: موضوع آتش‌سوزی‌ها با همکاری، نظارت و حساسیت بیشتر دستگاه‌های نظارتی و قضایی در دستور کار قرار گرفت که انتظار می‌رود با تمهیدات و نظارت بیشتر برای مقابله با تخلفات و نیز شناسایی بیشتر متخلفان با همکاری نهاد‌های امنیتی شاهد کاهش وقوع آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی باشیم.

او بیان کرد: با ابلاغ این دستورالعمل از این پس اراضی دچار آتش سوزی به هیچ عنوان قابل تصرف، کشت یا انجام فعالیت‌های عمرانی نظیر فعالیت‌های معدنی نبوده و در این اراضی تنها عملیات‌های اصلاحی و احیایی منابع طبیعی مانند درخت کاری، بوته کاری و بذرپاشی برای ترمیم و احیا انجام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان افزود: با این اقدام، حفاظت بیشتری از مناطق انجام شده و به این ترتیب آتش زدن عمدی و هدفمند اراضی ملی به شدت کاهش می‌یابد.

او بیان کرد: مردم طبیعت دوست جنوب کرمان می‌توانند، در طول ۲۴ ساعت شبانه روز طی تماس تلفنی با سامانه ارتباطی رایگان ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع، هر گونه اقدام غیر قانونی نسبت به منابع طبیعی را از جمله تخریب و تصرف، قاچاق محصولات جنگلی و مرتعی، از جمله: زغال، چوب، گیاهان دارویی و...، قطع درختان و حریق را گزارش دهند.

انتهای پیام/ م 

برچسب ها: هیئت عزاداری ، محرم 99
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.