شوراهای امر به معروف از هسته‌های اصلی فرهنگ‌سازی در دانشگاه

شوراهای امر به معروف از هسته‌های اصلی فرهنگ‌سازی در دانشگاه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کوروش عزیزی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:  شوراهای امر به معروف و نهی از منکر، از هسته‌های اصلی فرهنگ سازی در دانشگاه‌ها به شمار می‌روند.

او، در نخستین نشست هماهنگی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال ۹۹ که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، بیان کرد: شوراهای امر به معروف و نهی از منکر، از هسته های اصلی و شاخص ساز فرهنگ در سطح این مرکز آموزش عالی پزشکی به شمار رفته و ارتقای سطح این شاخص می تواند به تعالی تمامی پارامترهای خدمات عمومی، آموزشی، پژوهشی و تخصصی دانشگاه منجر شود.

عزیزی تصریح کرد: مقوله امر به معروف و نهی از منکر، یکی از تخصصی ترین مقولات در امور فقهی و اجتماعی بوده و از این رو باید نیروهای دست اندرکار این امر، به ظریف ترین و دقیق ترین شکل ممکن انتخاب شده و به صورت مستمر و منظم مورد بازآموزی قرار گیرند.

او، با  اشاره به اینکه آمرین به معروف و نهی از منکر در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به شیوه های فرهنگی اقدام می کنند، ادامه داد: متولیان این امر مهم، با استفاده از روش های فرهنگی و آموزش های اجتماعی، سعی بر نهادینه کردن این فریضه مهم را دارند.

دبیر شورای عالی امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افزود: برنامه های آموزشی برای اعضای این شورا در طول سال ادامه دارد.

در این نشست حجت الاسلام حجت‌الله نوایی، کارشناس امور فرهنگی و مذهبی ساختمان مرکزی دانشگاه نیز در سخنانی به تشریح اولویت‌های امر به معروف و نهی از منکر پرداخت.

همچنین مریم کامکاری کارشناس امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص چگونگی تنظیم و تکمیل فرم های گزارش دهی، توضیحاتی را ارائه داد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار