حمایت آمریکا از آشوبگران لبنانی + فیلم و صوت

سفارت آمریکا در بیروت، ضمن انتشار بیانیه‌ای به طور تلویحی از آشوبگران در این کشور حمایت کرد.

حمایت آمریکا از آشوبگران لبنانیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با برگزاری اعتراضات خشونت آمیز در لبنان و حمله برخی از آشوبگران در قالب معترض به ساختمان‌های دولتی و آسیب زدن به ساختمان‌های دولتی در این کشور، آمریکا هم بیکار ننشسته و از فرصت بوجود آمده استفاده کامل را می‌کند تا به فضای بی‌ثبات و حساس لبنان دامن بزند. 

آمریکا که تاکنون تحریم‌های متنوعی را علیه ملت لبنان به تصویب رسانده و بدین ترتیب دشمن واقعی مردم این کشور به شمار می‌آید، اکنون برای لبنانی‌ها ژِست کشوری نگران را گرفته و ظاهرا به حمایت از حقوق آن‌ها پرداخته است. سفارت آمریکا در بیروت به صورت تلویحی و بدون محکوم کردن خشونت آشوبگران، طی بیانیه‌ای اعلام کرده که مردم لبنان مستحق رهبری مسئولیت‌پذیر هستند. 


بیشتر بخوانید


آمریکایی‌ها بدون اشاره به تحریم‌های سختی که اقتصاد این کشور را هدف گرفته، طی بیانیه خود این را هم گفته‌اند که لبنانی‌ها انتظار حکومتی را دارند که به حرف آن‌ها گوش دهد و به مطالباتشان در خصوص «شفافیت» پاسخ دهد.

تظاهرات لبنان 01

خشونت‌های گسترده در جزیان اعتراضات اخیر در بیروت، در حالی رقم می‌خورد که رئیس ارتش لبنان اعلام کرده که ناراحتی عمیق معترضان در خصوص انفجار مهیب در بیروت قابل درک است، اما اعتراضات اصلا نباید به خشونت بیانجامد. 

پس از گذشت چند ساعت از اعتراضات در بیروت، ارتش لبنان اکنون اعلام کرده که اوضاع به طور نسبی تحت کنترل درآمده و آشوبگران از فضای وزارت خانه‌های اشغال شده، بیرون رانده شدند.

در پی انفجار مهیب در روز سه‌شنبه در بیروت، تاکنون بیش از ۱۵۷ نفر جان باخته و بیش از شش هزار هم مجروح شده‌اند. مقامات لبنانی از مردم این کشور خواسته‌اند تا از هرگونه «پیش‌داوری» خودداری کنند و منتظر اعلام نتایج تحقیقات باشند. کابینه لبنان تاکید کرده که از هر مسئول مظنونی بازجویی خواهد شد.

تظاهرات لبنان 02

تظاهرات لبنان 03

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۱:۲۵ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
مردم لبنان هشیار وبیدار باشید.....ان شاء الله اگه عمدی باشه انتقامشو میگیریم
آخرین اخبار