استاندار لرستان:

حکم انحلال شرکت سیمان خرم‌آباد صادر شد/ اختلاف بین سهامداران و بانک

خادمی با اشاره به صدور حکم انحلال شرکت سیمان خرم‌آباد گفت: بین سهامداران و بانک مشکل جدی وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سید موسی خادمی استاندار لرستان در رابطه با آخرین وضعیت کارخانه سیمان خرم آباد اظهار داشت: فعالیت کارخانه سیمان شاید بیش از ۲۰ سال است که آغاز  و پس از آن در استان متوقف شده است.

اختلاف جدی بین سهامداران و بانک

او با بیان اینکه از ابتدا پیگیر مسائل و مشکلات مربوط به کارخانه سیمان خرم آباد بودیم، عنوان کرد: در حال حاضر بین سهامداران این کارخانه اختلافاتی به وجود آمده است.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه همچنین بین بانک و سهامداران نیز اختلاف جدی وجود دارد، گفت: بانک نزدیک به سه میلیارد تومان وام ریالی و حدود ۲۳ میلیون یورو وام ارزی به این کارخانه پرداخت کرده است.

خادمی با بیان اینکه خوشبختانه پرداخت این تسهیلات ارزی باعث شده که بخش عمده‌ای از تجهیزات مورد نیاز کارخانه وارد استان شود، ادامه داد:با آن مبالغ ریالی نیز کار انجام شده است.

او با اشاره به آماده سازی، فنداسیون برای نصب دستگاه‌ها در این کارخانه تصریح کرد: بعد از این اقدامات، اولین اختلاف با بانک صورت گرفت، بانک مقداری نسبت به اهلیت افرادی که قرار بوده کارخانه را ایجاد کنند مشکل داشت، همچنین بین خود افراد و سهامداران نیز مشکلاتی به وجود آمده است.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه البته بعدها دوباره مشکلاتی از طریق دستگاه‌های اجرایی پیش آمد، گفت: محل قرارگیری کارخانه، بحث محیط زیست و معادن مربوط به این کارخانه از جمله مشکلات پیش رو بود.

خادمی، ادامه داد: خوشبختانه ما این مشکلات را تا حدود زیادی حل کردیم، اما بحث اختلاف با بانک هنوز حل نشده است.

او با بیان اینکه وقتی گروهی کار سرمایه گذاری انجام می‌دهند، مالک آنجا می‌شوند، افزود: در حال حاضر این کارخانه تعداد زیادی سهامدار خرد و یک سهامدار عمده دارد که مالک هستند.

استاندار لرستان افزود: در این راستا ما تنها در حد پیگیری و تسهیلگری مسائل و مشکلات آن می‌توانیم ورود پیدا کنیم.

صدور حکم انحلال شرکت سیمان خرم‌آباد

خادمی با بیان اینکه اگر اراده ای برای حل مشکلات نشود، کار سخت پیش می رود، تصریح کرد: علیرغم همه پیگیری‌ها، کار در این کارخانه انجام نشده و آخرین اخباری که ما داریم این است که دادگاه حکم به انحلال شرکت داده و احتمالاً بحث ورشکستگی شرکت مطرح است.

او ادامه داد: اگر بحث‌های حقوقی حل شود، کارخانه مشکل جدی دیگری نخواهد داشت چرا که اصل موضوع تجهیزات و ماشین آلات است که خوشبختانه در استان وجود دارند.

استاندار لرستان گفت:امیدواریم بحث‌های حقوقی که بین افراد وجود دارد از طریق دستگاه قضائی حل شود و بتوان موضوع را پیگیری کرد.

احتمال از بین رفتن تجهیزات مستقر در پروژه

خادمی با تاکید بر اینکه به هر حال شاید ده ها جلسه در تهران، استان، ستاد وزارت صنایع، بانک سپه، ستاد تسهیل ملی، استانی و دستگاه قضائی در این رابطه برگزار شده است، گفت: چون بحث حقوقی است باید از طریق مراجع قضائی حل شود که امیدواریم موضوع به نتیجه برسد.

او افزود: دستگاه‌ها و تجهیزات این کارخانه در استان وجود دارد اما مهم این است که زودتر وارد مدار شوند در غیر این صورت ممکن است تکنولوژی آنها از بین برود و یا اینکه دچار مشکل شوند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد شجریان
۰۱:۰۲ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
بنده پیگیر پرونده هستم چهار سال هست و الان پرونده در دیوانعالی کشور هست در تلگرام ما را دنبال کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۳ تير ۱۴۰۲
سلام
تکلیف سود این چند سال ما چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
علی پروین
۲۳:۵۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
من ۲۰۰۰ سهم به مبلغ ۲۰۰۰۰۰ تومان خریدم از طریق بانک سپه ،پذیره نویسی و بعد هم برگ سهام صادر شد و بدستم رسید ولی تا کنون خبری نیست،خدا از این افراد و مسئولین بی کفایت نگذرد که از سال حدودا ۸۲ پول نا را بردند و تا کنون هیچ خبری نیست ،براحتی میگن مشکل هست ،خب اول کارشناسی کنید و الکی مردم را فریب ندهید ،مصداق بارز کلاهبرداری است،ما به دولت و بانک اعتماد کردیم،حالا پول ما را باید به نرخ روز و بر اساس دلار بدهند نه ریال و تومان بی ارزش امروزی،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
خدا ازتون نگدره که ۱۶سال پول ماروکشیدین بالا
Iran (Islamic Republic of)
میترا حجابی زاده ها
۰۲:۴۲ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
پیگیری جدی .سیمان خرم آباد
Iran (Islamic Republic of)
مانا
۱۰:۴۲ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
کشوری که نظام بانکی اش ربا باشد مگر دست از سر مال مردم بر میدارد؟
حق ما را بدهید.
ما گرفتاریم
بخدا مریضیم پول دکتر دوا نداریم.
به کجا پناه ببریم؟
Iran (Islamic Republic of)
مرتضایی
۱۰:۰۴ ۲۰ تير ۱۴۰۰
یعنی در این ۱۶ سال هیچ قاضی عادلی پیدا نشد که حق سهامداران را بدهد! ☹️ چطور اطمینان کنیم به سرمایه گذاری؟
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۹:۰۸ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
بنده هم اون موقع یک میلیون تومان هزینه کردم ولی واقعا پول ما کجا رفته؟ بالاخره باید تبدیل به تجهیزات یا وسایلی شده باشه که این تجهیزات با توجه به قیمت دلار چند برابر شده. بفروشند پول ما را بدن.
اگر هم دزدی شده باید با مدیر متخلف حتما برخورد کنند.
Iran (Islamic Republic of)
علمدار بذرافکن
۱۱:۴۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
بنده نیرو انتظامی هستم به امیدی گفتیم سهام کارخانه سیمان خرم آباد که توسط بانک سپه ارائه شد بخریم که آینده از سودش استفاده کنم اما بعد از گذشته 14سال به سود، دودش توچشام رفت. آیا کسی هست پیگیری کنه نتیجه چی شد؟ چگونه وبه کجا شکایت میکنم؟
Iran (Islamic Republic of)
میرزای
۱۴:۰۶ ۲۳ دی ۱۳۹۹
من سال ۸۵ طلاهامو گرمی ۸ هزار تومان فروختم سهم خریدم پس تکلیفش چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
سلام مسولین محترم لطفا پیگیری نمایید پس پول ما که چندین سال پیش ازما گرفتن چی میشه یعنی واقعا ازدستمون رفته خدا رو خوش میاد لطفا رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
سمیره
۱۹:۱۸ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
سلام من ۵میلیون ریال خریدم که اگه زمین می خریدم الان ۱۰۰م میشه نمیدونستم همه شما دزدید خدا از شما نگذره که خون مردم کردین شیشه
United States of America
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
در این میان حتما یک نفر وجود دارد که اشتباهش باعث اینهمه ظلم و فساد شده است ای کاش در ایران قانونی هم وجود داشت تا وقتی کسی مدیر و مسعول میشود نتواند اشتباه کند و در صورت مرتکب اشتباه به اشد مجازات برسانند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۳۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
من سه میلیون ریال سهام خریدم هفده سال پیش اگر خوردین حلالتون نمیکنم ان موقع برام خیلی بود حالام وضع خوبی ندارم
Iran (Islamic Republic of)
یعقوبی
۲۳:۱۶ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
استاندار و دادستانی استان آنجا چکاره هستند؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ز
۲۱:۵۰ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
سلام پول سرمایه گذرها چه میشود؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
یعقوبی
۲۳:۱۸ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
همه منتظرن دیگری وارد گود بشه .استاندار. اونجا چیکاره است؟دادگستری چی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سهام دار انحلالی
۱۲:۲۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
سلام
خسته نباشید به خاطر این همه پیگیری و قاطعیت ، این وسط فقط پول سهام دار ها نابود شد ،
اون سال طلا تقریبا گرمی 9 هزار تومن بود الان شده 1,050,000 تومن سهم 100 تومنی ما به قیمت امروز 10,000 تومن میشه ?چه کسی میخواد جواب پس بده ? چه تاریخی پولمون بر میگرده ? این همه ضرر رو کی میخواد جبران کنه ? حتما 20 سال دیگه باید صبر کنیم تا به اصل پولمون برسیم