۴۰۸ تن آلو در مهاباد برداشت می‌شود

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۴۰۸ تن آلو از ۹۸ هکتار باغ شهرستان مهاباد برداشت شود.

سعید کریمی مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مهاباد با اعلام اینکه برداشت آلو از باغ‌های مهاباد آغاز شده، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: بر اساس برآورد‌های انجام شده پیش بینی می‌شود ۴۰۸ تن محصول آلو از باغ‌های این شهرستان برداشت شود که نسبت به پارسال ۲۰ درصد افزایش داشته است.

کریمی متوسط عملکرد تولید این محصول در با‌غ‌های این شهرستان را بیش از ۴ تن در هکتار اعلام کرد و افزود: ارقام کشت شده آلو در باغ‌های این شهرستان آلو سیاه، قرمز، قطره طلا، شابلون، سانتاروزه، کالیفرنیا، آنجلینا، گوشتی، خاکی و اختری است.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول در مهاباد با بیان اینکه بیشترین باغهای آلو در این شهرستان مربوط به روستا‌های بخش مرکزی است، اضافه کرد: پارسال بیش از ۳۸۰ تن آلو از سطح باغ‌های این شهرستان برداشت شد.

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مهاباد عنوان کرد: امسال به علت خسارت ناشی از حوادث غیرمترقبه از جمله وزش تندباد شدید و طوفان، تگرگ و سرمای دیررس بهاره، تولید محصولات باغی در مهاباد کاهش یافته است.

جلیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این زمینه گفت: سطح زیر کشت باغ‌های آلو استان در مجموع سه هزار و ۳۶۶ هکتار بوده که ۲ هزار و ۹۴۱ هکتار آن بارور و ۴۲۵ هکتار آن غیر باور است.

جلیلی اظهار کرد: این محصول در تمامی شهرستان‌های استان کاشت شده که بیشترین آن در ارومیه و به ترتیب شهرستان‌های شاهین دژ، مهاباد، میاندوآب بیشترین سطح زیر کشت و تولید این محصول را در استان به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.