رئیس پارک فناوری پردیس:

دغدغه‌های استارتاپی به دانشگاه‌ها دمیده شده است

صفاری نیا گفت: با شکل گرفتن پارک فناوری پردیس دغدغه‌های استارتاپی به داخل دانشگاه‌ها که موتور محرکه اقتصاد هستند دمیده شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس در افتتاحیه نهمین دوره نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ گفت: نمایشگاه اینوتکس ظرفیت صادرات به خارج از کشور را به وجود آورده است. موضوع ایجاد اکوسیستم نوآوری و فناوری از سال ۹۳ در کشور شروع شد و پارک فناوری به سمت ایجاد اکوسیستم فناوری رفت و استارتاپ‌ها در کشور با صد‌ها شرکت کننده در حال فعالیت هستند.

او در ادامه بیان داشت: با به وجود آمدن پارک فناوری پردیس دغدغه‌های استارتاپی به داخل دانشگاه‌ها که موتور محرکه اقتصاد هستند دمیده شد.

صفاری نیا ادامه داد: با شکل گیری استارتاپ‌ها و پارک فناوری پردیس صد‌ها و هزاران تیم علاقه‌مند شدند که به این موضوعات ورود کنند. دانشگاه‌ها نیز در این مسیر فعال شدند و شتاب دهنده ها، مراکز نوآوری و صندوق‌های نوآوری و ... نیز در کنار آن‌ها شروع به کار کردند و عناصر نوآوری کشور فعال شدند.

رئیس پارک فناوری پردیس افزود: هم اکنون اینوتکس سقفی برای بازیگران زیست بوم نوآوری شده تا شبکه سازی و هم افزایی برای پیشرفت کشور در آن انجام بگیرد.

صفاری نیا گفت: یک شرکت دانش بنیان اگر سایر اجزا کنارش نباشند کاری نمی‌تواند انجام دهد. نمایشگاه اینوتکس به جریان هم افزایی بین بخش‌های مختلف زیست بوم فناوری توجه کرد و تمام این بخش‌ها را دورهم جمع کرد.

رئیس پارک فناوری پردیس اضافه کرد: اینوتکس توانسته نقش آفرینی کند و بودنش در اکوسیستم فناوری باعث مشارکت صد‌ها استارتاپ در شرایط اقتصادی فعلی شده است.

صفاری نیا افزود: این فضا نشان داده که هر اتفاقی که در کشور رخ بدهد جریان زیست بوم به فعالیت ادامه می‌دهد و متوقف نمی‌شود.

کرونا نمی‌تواند اکوسیستم نوآوری و فناوری را متوقف کند

صفاری نیا ادامه داد: فضا باعث شد یک تجربه جدید داشته باشیم و اینوتکس به صورت برخط برگزار شود. این تجربه نشان داد کرونا نمی‌تواند اکوسیستم نوآوری و فناوری را متوقف کند. ۵ هزار شرکت دانش بنیان موجود در کشور با همین فعالیت‌ها می‌توانند کشور را به لحاظ اقتصادی و اتکا به منابع زمینی و نفت متحول کنند.

او ادامه داد: در این نمایشگاه ۵۰۰ شرکت کننده وجود دارد. از امروز افتتاح شده و تا شنبه ۲۵ مرداد ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار