سورنا ستاری:

استخدام به پدیده‌ای منفور تبدیل شده است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: استخدام به پدیده‌ای منفور تبدیل شده، زیرا این امر کارآفرینی و اعتماد به نفس را از جوانان می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ گفت: در سال‌های گذشته اتفاقات بزرگی در زیست بوم نوآوری کشور اتفاق افتاده و تعداد شرکت‌های دانش بنیان به بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ شرکت افزایش پیدا کرده است.

او ادامه داد: هم اکنون چندین هزار استارتاپ داریم و مراکز نوآوری و فناوری، مراکز رشد شتاب دهنده‌ها، پارک‌های فناوری، شرکت‌ها و نواحی  نوآوری به صورت وسیع در حال توسعه هستند.

ستاری افزود: تا چند سال گذشته زیست بومی در کشور ما وجود نداشت اما خوشبختانه هم اکنون در حوزه‌های مختلف مثل سلول‌های بنیادی و هوافضا زیست بوم داریم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه جهت گیری دانشگاه‌ها به طور وسیعی تغییر کرده و دیدگاه‌های بسیار جدیدی در دانشگاه‌ها تزریق شده است، گفت: جهت گیری موسسات آموزش عالی کشور به سمت دانشگاه‌های نسل سه و چهار پیش رفته است.

تبدیل استخدام به پدیده‌ای منفور 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: فرهنگ عمومی هم عوض شده و نحوه نگاه به اقتصاد به طور وسیعی در حال تغییر است. کارآفرینی در حال تبدیل شدن به ارزش و استخدام به پدیده‌ای منفور تبدیل شده است.

ستاری ادامه داد: استخدام اعتماد به نفس و کارآفرینی جوانان را از بین می‌برد و باید در آموزش‌های خود در دانشگاه‌ها به این امر توجه کنیم که جوانان ما درس می‌خوانند که بتوانند ارزش افزوده ایجاد کنند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: امیدواریم این نمایشگاه برای همه دستاورد‌های قابل توجهی داشته باشد و افراد بتوانند به تبادل فناوری پرداخته و تکنولوژی را توسعه دهند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
آقای ستاری چرا خودشون از شغل معاونت استعفا نمی دهند؟؟؟؟
اگر راست می گویند استعفا بدهند و بدون پول بیت المال و از صفر صفر مثل یک شخص که تازه دکتری گرفته و جیبش خالیه شروع کنه و یه شرکت راه بندازه..... حتی بدون حقوقی که به اصطلاح خودشون حلال هست.....
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۰:۱۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
استخدام‌در بخش دولتی به هیچ وجه منفور نمی شه. با توجه به شرایط اخیر و بی عدالتی ها که می بینیم بین بخش خصوصی و دولتی همهدوس دارن در بخش دولتی شاغل باشن... وقتی کمتری حقوق بخش دولتی بالای ۳ میلیون تومان هست و بخش خصوصی ۲۶۰۰ با وجود ساعات کار بیشتر و کارهای سنگین تر....
کسی هم که خودش بخواد شرکت بزنه قطعا نیاز به سرمایه بالایی داره و این حرف ها قطعا شعار هست.
اگر اینطوره چرا مسولین از شغل خود استعفا نمی دهند و خود اشتغالی کنن...
چرا همه مسولین چند تا شغل دولتی دارن؟؟؟ مثلا هم هیت علمی اند هم ریس فلان سازمات با حقوق های کلان....
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۵۴ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
خودت هم استخدام هستی عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
آقای ستاری شما باید جلوی مافیای علمی وآموزشی رو بگیرید نه اینکه همه رو مردم انجام بدن،بعد بگین دولت ما موفق عمل کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
الان اکثریت میخوان همین استخدام منفور در موردشون تحقق پیدا کنه، هر کی براش منفوره لطفا جاش رو به کسایی بده که دوست دارن استخدام بشن و صلاحیتش رو دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
اگه استخدام منفوره پس چرا خودتون استخدام هستین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
استخدام که منفور نمی شود. مفت خوری باید منفور شود. پشت میزنشینی و کار کم بهره و در عوض گرفتن حقوق چند میلیونی باید منفور شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
این را به کسانی که دنبال کار هستند نگویید، به کسانی بگویید که الان استخدام هستند و از بیت المال حقوق می گیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
پس چرا نميتونيم اين اينوتكس رو مجازي ببينيم