برگزاری عزاداری‌های محرم و صفر با ایده‌های نو

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: عزاداری‌های محرم و صفر با ایده‌های نو برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نصرت‌الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور امروز در آئین تودیع و معارفه روسای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: مراسم های انقلابی و مذهبی از جمله عزاداری های محرم و صفر تعطیل ناپذیر است و در شرایط کرونایی نیز به اقتضاء شرایط به شکل‌های گوناگون و اجرای ایده‌های نو برگزار می‌شود.

او افزود: در مدت زمان شیوع ویروس کرونا نه تنها مراسم مختلف کشور تعطیل نشد بلکه با مدیریت صحیح و با روش‌های متناسب با شرایط کنونی برگزار شد.

لطفی با اشاره به محدودیتهای شروع سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: در ابتدای امسال با توجه به شرایط کرونایی کشور همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) دعای توسل از ۵ شبکه صدا و سیما پخش شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور تصریح کرد: در نیمه شعبان نیز با هماهنگی مجموعه‌ای از نهاد‌ها بانگ «یا مهدی ادرکنی» و نورافشانی، تمام شهر‌های کشور را فرا گرفت.

لطفی گفت: در میلاد امام حسن(ع) نیز طبق یک برنامه‌ریزی صحیح و همت همگانی در سراسر کشور، بقعه‌های متبرکه به یاد امام بی‌حرم، پرچم‌ها و گلدسته‌های خود را به نام امام حسن (ع) تغییر دادند و همچنین زیارت این امام معصوم نیز از رسانه ملی پخش شد.

او افزود: امروزه "مراسم باشکوه" تعریف دیگری دارد و در واقع با شرایط امروزی و در نظر گرفتن بیماری کرونا تعریف می‌شود و تمامی مراسمات با رعایت دستورات بهداشتی و حفظ سلامتی مردم برگزار خواهد شد.

در این مراسم از زحمات حجت الاسلام نظرپور رییس قبلی شورای هماهنگی تبلیغات استان قدردانی و حجت الاسلام باقری به عنوان رییس جدید شورای هماهنگی تبلیغات استان اردبیل معرفی شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.