والدین نگران سلامت دانش آموزان در سال تحصیلی جدید نباشند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت:سلامت دانش آموزان، اولویت اول ماست و برنامه ریزی‌های آموزشی با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفته است.

واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت:تمام دغدغه ما و مدیران مدارس، اطمینان از رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است؛ اینگونه نیست که به هر دلیلی به دنبال آموزش باشیم و همه معلمان و اولیای مدرسه در سال تحصیلی جدید قطعا مراقبت‌های بهداشتی را برای سلامتی دانش آموزان انجام می‌دهند.

او با بیان اینکه امسال برنامه‌های آموزشی را در سه وضعیت سفید، زرد و قرمز پیش بینی کرده ایم افزود:در مناطق زرد یا کم خطر حضور دانش آموزان به صورت یک روز درمیان و با ۵۰ درصد ظرفیت خواهد بود و زمان برگزاری کلاس‌ها هم در دوره ابتدایی ۲۵ دقیقه و دوره متوسطه ۳۵ دقیقه است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: در مناطق قرمز، آموزش‌ها کاملا مجازی و در بستر شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی خواهد بود.

بهترین آموزش‌های حضوری و مجازی در پایه اول ابتدایی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به دغدغه این روز‌های والدین دانش آموز اولی اشاره کرد و گفت:پایه اول ابتدایی، ریشه و اساس آموزش است و بیشترین نگرانی والدین هم در خصوص عقب نماندن دانش آموزان این پایه و کیفیت تدریس است.

واقعی با بیان اینکه امسال از بین ۴ هزار و ۵۰۰ معلم توانمند و با تجربه آن‌هایی که بیشترین علاقه تدریس را دارند را برای ۷۰۰ کلاس درس پایه اول ابتدایی اختصاص داده ایم تا والدین کمترین نگرانی را در این زمینه داشته باشند، حتی اگر آموزش‌ها در بستر مجازی باشد.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: بر اساس آخرین تصمیمات ستاد ملی کرونا، بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور قطعی شده و در تمامی دوره‌های تحصیلی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، به استقبال سال تحصیلی جدید می‌رویم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از نام نویسی قطعی ۹۶ درصد دانش آموزان در مدارس استان خبر داد و اضافه کرد:تمام تلاش ما این است که هیچ دانش آموزی بدون نام نویسی نماند و برای تسهیل این کار، از ۲۰ مرداد به مدیران مدارس ابلاغ شده تا همه روزه در مدرسه حضور داشته باشند و فرایند ثبت نام را انجام دهند.

دسترسی تمامی روستا‌ها به زیرساخت اینترنت تا مهرماه

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تاکید بر دسترسی تمامی مناطق به اینترنت گفت: با توجه به رویکرد وزارت آموزش و پرورش، برنامه ریزی شده تا هیچ دانش آموزی از تحصیل مجازی باز نماند.

واقعی با بیان اینکه شبکه‌های آموزش و چهار صدا و سیما در زمینه آموزش تلویزیونی اقدامات خوبی انجام داده اند افزود: در ابتدای شیوع کرونا ۵۶ درصد روستائیان به اینترنت دسترسی داشتند که خوشبختانه این دسترسی هم اکنون به ۸۶ در صد رسیده و با توجه به قول‌های شرکت زیر ساخت، امیدواریم همه روستا‌ها برخوردار از اینترنت شوند.

او تاکید کرد: این پیش بینی را هم کرده ایم که در مناطق بدون دسترسی به اینترنت، بسته‌های آموزشی توزیع شوند و درسنامه‌ها در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

جاماندگان سفارش کتب درسی تا پایان مرداد فرصت نام نویسی دارند

۹۴ درصد دانش آموزان خراسان جنوبی تا کنون در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، سفارش کتب درسی شان را داده اند و توزیع کتب هم از ۲۵ مرداد ماه در مدارس استان آغاز شده است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان، خراسان جنوبی به لحاظ ثبت سفارش کتب درسی رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است و جاماندگان تا ۳۱ مرداد فرصت دارند نسبت به ثبت سفارش کتب اقدام کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.