معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت:

۱۰ هزار نیرو شامل ۴ هزار پرستار تا خرداد جذب می‌شوند

تقوی‌نژاد گفت: ۱۰ هزار نفر نیروی جدید از طریق آزمون استخدامی آبان در مراکز بهداشتی و درمانی به کار گرفته شدند.

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدکامل تقوی‌نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در نشست خبری ویدئوکنفرانسی با خبرنگاران اظهار کرد: موفق شدیم در دولت یازدهم و دوازدهم ۳۶ هزار تخت را در قالب طرح تحول سلامت به بهره‌برداری برسانیم و در ۵۸۵ بیمارستان هتلینگ آن‌ها ارتقا پیدا کرده است.

او بیان کرد: حدود ۱۹۲۰ پروژه در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد که ۱۶۴ پروژه به نام شهدای مدافع سلامت در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و بعد از آن تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴۰۰ پروژه در تمام نقاط کشور به بهره‌برداری می‌رسد و با کمک دولت ۳۵۷ پروژه دیگر را به بهره‌برداری خواهیم رساند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: این تعداد پروژه با اعتباری قریب به ۱۶ هزار میلیارد تومان است که ۸ هزار میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز پروژه‌ها در نظر گرفته شده است و امیدواریم این پروژه‌ها طبق وقت تنظیم شده به بهره‌برداری برسد.

او درباره تقویت نیروی انسانی مورد نیاز کشور گفت: خوشبختانه نتیجه آزمون آبان ماه اعلام شد و ۱۰ هزار نفر نیروی تازه نفس که حدود ۴ هزار نفر آن‌ها پرستار هستند، تا خرداد تزریق خواهند شد. به علاوه ۲۲۸۴ نفر طی دو هفته گذشته به دانشگاه‌ها معرفی خواهند شد و داوطلبان در روز‌های آینده در آزمونی شرکت خواهند کرد که به طورمیانگین ۳ هزار نفر از آنها باقی مانده آزمون آبان ماه سال گذشته هستند و براساس نمرات  پذیرفته می‌شوند. با سازمان استخدامی مطرح کردیم مجوز بکارگیری ۷ هزار نیرو را از سازمان برنامه و بودجه دریافت کنیم، این افراد طی آزمونی در آینده در خدمت نظام سلامت قرار خواهند گرفت.

تقوی‌نژاد با اشاره به اینکه جداسازی کارانه از اضافه کار هم محقق شد، بیان کرد: همچنین برای ترمیم حقوق کارکنان و اعمال ۵۰ درصد قانون نظام هماهنگ پرداخت برنامه‌ریزی‌هایی داشتیم که  انجام شد همچنین به دریافتی بخش‌های مختلف اعم از نیرو‌های پیمانی، شرکتی و  طرحی هم توجه شد و دغدغه سایر همکاران برطرف شده و حقوق آن‌ها به هم نزدیک شده است.

تخصیص امتیاز ویژه برای مدافعان سلامت در ایام کرونا

او تصریح کرد: اقدام دیگر این است که با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا و شورای مدیریت و سرمایه انسانی، افرادی که طی ماه‌های گذشته در مواجهه مستقیم با کرونا بوده اند به فعالیت‌های آن‌ها ۲ امتیاز داده می‌شود و سقف این امتیازات ۲۰ خواهد بود که در استخدام آنها تاثیر گذار است.

تقوی نژاد با اشاره به پرداخت کارانه پرستاران و پزشکان گفت: میزان مطالبات کارانه این اقشار از ۲۴ ماه به کمتر از ۱۰ ماه کاهش یافته است و جداسازی کارانه و اضافه‌کاری برای پرستاران محقق شد که از اسفند به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

او با اشاره به اینکه خوشبختانه ۳۷۰ بخش ویژه ایجاد شده همچنین تخت‌های ویژه در کشور دو برابر شدند، اظهار کرد: ایجاد  ۲۶۲ بلوک زایمانی و تغییر در سیستم اتاق‌های زایمان سنتی داشته ایم.

تقوی نژاد افزود: ۱۸۳کلینیک ویژه‌ای را راه اندازی کرده ایم همچنین حدود ۱۰۰طرح اورژانس، ۹۷ مرکز بیماری‌های خاص و سرطان در کشور از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده که حدود ۳۶ هزار تخت برای آن تجهیز شده است علاوه بر آن حدودا نرخ فرسودگی از ۵۷ به ۴۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان اینکه بهسازی اورژانس‌های کشور را با هدف افزایش ظرفیت تخت‌های اورژانس داشته‌ایم، اظهار کرد:  ۵۸ پروژه بهسازی با ظرفیت ۱۲۸۰ تخت را در دستور کار قرار داده ایم و تکمیل این پروژه‌ها تا سال ۱۴۰۰در دستور کار قرار خواهد گرفت.

تقوی نژاد درباره توسعه و تکمیل فضا‌های بهداشتی گفت: برای توسعه سرانه بهداشتی برنامه ریزی کرده ایم که ۸۸۴ پروژه تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.  ۵۶۰ پروژه نیز با زیربنای ۳۰۵ هزار مترمربع در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت  ادامه داد: حدود ۸۶ هزار تخت را در سال ۹۲ داشتیم و الان هم حدود ۱۲۶ هزار تخت اضافه شده است.

اخذ وام ۵۰ میلیون دلاری از بانک جهانی

او به موفقیت ایران در اخذ وام ۵۰ میلیون دلاری از بانک جهانی اشاره داشت و تاکید کرد: طی مذاکراتی که با بانک جهانی داشتیم این وام اخذ شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: حدود ۲۵۰ میلیارد تومان برای تهیه اکسیژن مورد نیاز در نظر داریم، زیرا مهم‌ترین مساله تامین تجهیزات مراکز درمانی است؛ ۱۲۰۰میلیارد تومان برای تامین و تجهیز حفاظت فردی اختصاص داده ایم که بخش عمده اعتبارات برای خرید و درست کردن تجهیزات مورد نیاز خواهد بود.

تقوی نژاد تصریح کرد: از نیمه دوم سال گذشته تاکنون مجوز بکار گیری ۲۲۸۴ نیرو را داشتیم که افزایش تعداد نیرو‌های طرحی و مجوز برای نیرو‌ها به دانشگاه‌ها ابلاغ شد. همچنین قرار است این شدتا مرخصی استحقاقی کارکنان در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

کاهش ۷۰ درصدی درآمد دانشگاه‌ها

او با اشاره به کاهش ۷۰ درصدی درآمد دانشگاه‌ها گفت: با پرداخت یک میلیارد یورو از محل صندوق توسعه ملی موافقت شد و حدود ۳۰ درصد از این منابع پرداخت شد؛  انتظار داریم مابقی اعتبارات را سریعتر دریافت کنیم. حدود ۱۰۰۰میلیارد تومان برای حقوق پرسنل شرکتی در نظر گرفته شده که امیدواریم یک روز به تاخیر نیفتد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: از محل یک میلیارد یورو ۴۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دریافت کردیم و با هماهنگی بانک مرکزی ۲۰۰ میلیون یوروی دیگر مقرر شد که معادل ریال آن تامین شود، تامین کسری نیاز دانشگاه، ایجاد مرکز CDC، تامین و توسعه تجهیزات سرمایشی، پرداخت پرسنل و ... از جمله مواردی بوده که این مبالغ در آنجا صرف شده است.

فعالیت افراد کرونا مثبت در محل کار ممنوع است

او درباره بکارگیری افرادی که تست  PCR مثبت شده است و  سرکار می‌آیند، گفت: هیچ کارمندی با  جواب تست مثبت کرونا حق ندارد سرکار بیاید و این موضوع در قوانین بالادستی هم لحاظ شده است و اگر موردی خلاف داشتیم کاری غیر اخلاقی و خلاف قانون است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت درباره میزان کمک خیرین در ایام کرونا اظهار کرد: ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان در ایام کرونا خیرین به شهر‌های خودشان برای تامین وسایل حفاظت کمک کردند.

تقوی نژاد درباره تفاهم نامه وزارت بهداشت با سازمان اوقاف گفت: تفاهم نامه با سازمان اوقاف و امور خیریه داشتیم که تغییراتی هم در آن داده شده است. وزیر بهداشت با رئیس سازمان اوقاف جلسه‌هایی داشتند. در این زمینه هم بیمارستان‌هایی داریم و هم کسانی که در بخش خیریه‌ها فعالیت می‌کنند باید به صورت مشترک برنامه ریزی شود.

او درباره تمدید فعالیت نیروهای طرح با دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار کرد: در ارتباط با نیروهای طرحی در صورتی که خود افراد داوطلب باشند و دانشگاه ها  هم اعتبار لازم را داشته باشد، تمدید همکاری امکان‌پذیراست.

اتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار