امام جمعه هرسین:

مساجد ما کارایی بالایی دارند

امام جمعه هرسین با اشاره به مناسبت های پیش رو و با اشاره به روز جهانی مسجد گفت : مساجد ما کارایی بالایی دارند و خواص مهمی دارند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حجت الاسلام محمد حسین اجرایی امام جمعه هرسین با اشاره به مناسبت های پیش رو و با اشاره به روز جهانی مسجد گفت : مساجد ما کارایی بالایی دارند و خواص مهمی دارند و هیئت امنا و افرادی که در مسجد هستند باید دنبال این اهداف باشند و تلاش کنند که مسجد جای تربیت شود همچنانکه اصلاح امور جامعه و تمدن سازی در مسجد صورت می گیرد.

او گفت : مهار آسیب‌های اجتماعی یکی از کارکرد‌های مسجد است، جریانی اجتماعی وجود دارد که به دنبال فساد بر روی زمین است و اصلی‌ترین ترفند این جریان نابودی مراکز اشاعه یاد خداست بنابراین این پایگاه‌ها نیازی است برای رفع فساد.

امام جمعه هرسین افزود : اول شهریور ما همزمان با دوم محرم مصادف با ورود کاروان ابی عبدالله به صحرای کربلاست که انشالله کسانی که اهل مطالعه و روضه خوانی هستند از جریان قیام امام حسین (ع) برای مردم بازگو کنند.

حجت الاسلام اجرایی با اشاره به روز پزشک و روز گرامیداشت حکیم ابوعلی سینا ادامه داد: ما باید قدردان زحمات پزشکان عزیز باشیم که مخصوصاً در این چند ماه گذشته پزشکان زیادی به عنوان شهدای راه سلامت تقدیم کردیم که در اینجا جا دارد یاد و خاطره شهدای پزشک دوران دفاع مقدس را هم گرامی بداریم.

او با اشاره به سوم شهریور ماه سالروز ورود متفقین به ایران و فرار رضا شاه در سال ۱۳۲۰ است افزود: کار شاهان ما اینگونه بود و اقتداری نداشتند و چند وقت بعد از آن هم رئیس جمهور سه کشور قلدر دنیا آمدند و وارد ایران شدند و بدون اینکه شاه مطلع باشد.

خطیب جمعه هرسین ادامه داد: اما امروز شما نگاه کنید بیش از ۲ سال است که رئیس جمهور آمریکا تقاضا وقت دیدار می‌کند از رئیس جمهور ایران و وقت ملاقات به او نمی‌دهند و مقام معظم رهبری به نخست وزیر ژاپن گفت که من حتی نامه رئیس جمهور آمریکا را از تو تحویل نمی‌گیرم و او را آدم حساب نکرد.

او افزود: رئیس جمهور روسیه به عنوان قدرت ممتاز بین الملل می‌آید خدمت مقام معظم رهبری و تواضع می‌کند و حرف‌های رهبری را می‌شنود و برمی گردد و همه بدانند که چه روزگاری قبلا داشته ایم.

امام جمعه هرسین با اشاره به آغاز ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و از طرفی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌ها ادامه داد: در بحث عزاداری‌ها موضوع مهم این است که عزاداری‌ها باید با شکوه برگزار شود، ولی از آن طرف من توصیه می‌کنم به مسئولان هیئت‌ها و مجالس که انشاالله با دقت همانطور که رهبر معظم انقلاب دستور داده اند مقررات ستاد ملی کرونا را انجام بدهند.

حجت الاسلام اجرایی گفت: ما روایات زیادی داریم، زمانی بوده است که وبا سرزمین‌های اسلامی را فرا گرفته بود در آن زمان عبدالرحمان بن عوف می‌گوید من خدمت پیامبر اکرم (ص) شنیدم که اگر وبا در سرزمینی باشد و تو در آن سرزمین نیستی وارد آنجا نشو و اگر در آنجا هستی از آن مکان خارج مشواین یعنی همان در خانه بمانیم.

او افزود: از امام باقر (ع) داریم که محمد بن مسلم می‌گوید به آنحضرت گفتم که وقتی وبا در شیوع پیدا کرد آیا ما از مردم کناره گیری کنیم امام فرمود: چه اشکالی دارد که از بیماری همه گیر فاصله بگیرید در حالی که پیامبر اسلام (ص) وقتی که مردی به او خبر داد همراه برادرانش بوده و برادرانش همه مردند و فقط او باقی مانده بود فرمود از آن خانه فاصله بگیر.

خطیب جمعه هرسین گفت: امروز ما توصیه می‌کنیم که این حق الناس است در آموزه‌های دینی ما مطالب فراوانی نسبت به رعایت حقوق مردم و پرهیز از طلم و ستم به چشم میخورد کسی که حقوق مردم را ادا نمی‌کند حقوق خدا را هم ادا نمی‌کند.

حجت الاسلام اجرایی افزود: کسانی که در مجلس اباعبدالله الحسین (ع) حضور دارند باید به خوبی مراعات کنند و ترک اصول بهداشتی ظلم به دیگران است و موجب ضمان است یک نفر مبتلا به کرونا باشد در یک جمع می‌تواند ۴۰۰ نفر را میتلا کند بترسیم این‌ها حق الناس است.

او افزود: توصیه می‌کنیم که اداره تبلیغات اسلامی با وسواس نظارت کنند مبادا هیئتی باشد که کمتر از حد فاصله داشته باشند یا از ماسک استفاده نمی‌کنند برخورد کنید بهترین جوان‌های ما در هیئت‌ها و مساجد هستند خدایی ناکرده به این بیماری مبتلا نشوند توصیه می‌کنیم با سختگیری و دقت مراقبت داشته باشند مسئولین هیئت‌ها کاری نکنند که این بیماری اشاعه پیدا کند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.