طنین ندای یا حسین (ع) در کوچه‌ها و محله‌های گیلان

با راه اندازی حسینیه‌های سیار و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، ندای یا حسین (ع) در کوچه‌ها و محله‌های گیلان طنین انداز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، در نشست هم اندیشی ستاد استانی حسینیه‌های سیار که صبح امروز با حضور دستگاه‌های فرهنگی و اعضای این ستاد در اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان برگزار شد، مصوب شد از روز سه شنبه، پنجم محرم الحرام، حسینیه‌های سیار با شور و شعور حسینی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جای جای استان راه اندازی، تا ندای یا حسین (ع) در کوچه‌ها و محله‌های گیلان طنین انداز شود.

حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان در این نشست تخصصی با بیان اینکه عزاداری‌های حسینی امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا متفاوت‌تر برگزار می‌شود، گفت: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید، سلامت مردم و جامعه یک اصل است و در اولویت قرار داردو عزادارای‌های حسینی امسال با رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

 او با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا، عزاداری‌ها باید در فضا‌های رو باز و با رعایت فاصله اجتماعی، استفاده ضروری از ماسک و دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود، افزود: بر این اساس مقرر شده تا با راه اندازی حسینیه‌های سیار برای آن دسته از افرادی که امکان حضور در مجالس سیدالشهدا (ع) را درمساجد، بقاع متبرکه و هیات‌های مذهبی را ندارند، بتوانند از این مجالس معنوی حسینی بهره‌مند شوند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان  با بیان اینکه مداحان و روحانیون در حسینیه‌های سیار بدون تجمع مردمی از عصر تا شب با ورود به کوچه‌ها و محله‌ها اقدام به مداحی و عزاداری می‌کنند، گفت:حسینیه‌های سیار تا روز دوازدهم محرم، سالروز شهادت امام سجاد (ع) ادامه دارد.

حجت الاسلام ستار علیزاده تصریح کرد: باید با بهره گیری از امکانات و ظرفیت‌های موجود، فلسفه قیام عاشورا، و شور و شعور حسینی در جامعه به ویژه نسل جوان تبیین و شناسانده شود.

در پایان این نشست تخصصی هریک از اعضای ستاد حسینه‌های سیار پیشنهاد‌ها و نظرات خود را درباره چگونگی هر چه برگزار شدن عزاداری سرور و سالار شهیدان، امام حسین (ع) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیان کردند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.