بررسی ۵۱۲ درخواست متقاضیان مشاغل سخت و زیان آور در خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از ۵۲۷ درخواست واصله از سوی متقاضیان و از طریق سامانه الکترونیکی به دبیرخانه مشاغل سخت و زیان آور در این استان خبر داد.

اشرفی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: درخواست بررسی ‌۵۱۲ متقاضیان مشاغل سخت در قالب هزار و ۱۶۳ کارگاه و هزار ۴۷۶ عنوان شغلی بوده که در مجموع پس از روال اداری مربوطه، ۵۱۲ درخواست در ۲۶ جلسه کمیته بدوی و تجدید نظر استانی طرح و بررسی شده است.

او افزود: در کمیته‌های مذکور هزار و ۱۷۳ عنوان شغلی مورد بررسی، تشخیص و تطبیق قرار گرفته و در نهایت هزار و ۳۷۶ عنوان شغلی از سوی کمیته‌ها به عنوان مشاغل سخت و زیان آور مورد تایید قرار گرفته است.

اشرفی بیان کرد: در حال حاضر و مطابق با قانون بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور و آیین نامه اجرایی مربوطه، کار‌های سخت و زیان آور به کار‌هایی اطلاق می‌شود که در آن‌ها عوامل زیان آور فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیر استاندارد بوده و در اثر اشتغال کارگر، تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت‌های جسمی و روانی در وی ایجاد می‌شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن می‌باشد.


بیشتر بخوانید


مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار کرد: مشاغل مورد تایید از سوی کمیته‌های استانی در دو گروه الف و ب قرار می‌گیرند که مشاغل گروه الف مشاغلی هستند که می‌توان با اتخاذ تمهیدات فنی، مهندسی و بهداشتی و ایمنی در محیط کار، صفت سخت و زیان آوری شغل را حذف نمود.

او تصریح کرد:مشاغلی گروه ب نیز مشاغلی هستند که ماهیتا سخت و زیان آور بوده و با بکارگیری تمهیدات فنی، مهندسی و ایمنی صفت سخت و زیان آور بودن شغل کاهش یافته، ولی کماکان سخت و زیان آور بودن آن‌ها حفظ می‌شود.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار