در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جزئیات ارتقای خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر

معاون مالی و اداری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی درباره جزئیات ارتقای خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه و نحوه تامین بودجه آن توضیحاتی را ارائه کرد.

عبدالمجید خشنود، معاون مالی و اداری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین جزئیات تامین بودجه خوابگاه‌ها اظهار کرد: طبق درخواستی که معاونت دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در اواخر تیر ماه اعلام کرده است خوابگاه‌ها از نظر تعمیرات به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند.

او افزود: برخی از خوابگاه‌ها به تعمیرات احتیاج داشتند که برای بازسازی آن‌ها برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است تا به مرحله نهایی برسد، اما یک الی دو مورد از خوابگاه‌های دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی به تعمیرات اساسی احتیاج دارند که تعمیر یکی از آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

خشنود تصریح کرد: با توجه به اینکه استفاده رسمی از خوابگاه‌ها در حال حاضر وجود ندارد، دفتر فنی دانشگاه برای تعمیرات اساسی خوابگاه‌ها برنامه ریزی‌هایی کرده است تا دانشجویان در صورت حضوری شدن آموزش‌ها بعد از شکست ویروس کرونا با مشکل مواجه نشوند.

معاون مالی و اداری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی اظهار کرد: برای تامین منابع مالی تعمیرات خوابگاه‌های دانشگاه برنامه ریزی‌هایی در حال انجام است تا با کمک خیران وزارت علوم و بخشی دیگر از طریق سازمان امور دانشجویان و صندوق رفاه، بودجه لازم آماده شود.

بودجه لازم برای ارتقای خوابگاه‌های دانشجویی

خشنود درباره مجموع بودجه لازم برای تعمیرات خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: حدود ۱ میلیارد تومان بودجه برای تعمیرات یا بازسازی خوابگاه‌های دانشگاه پیش بینی شده است که ۳۰ درصد از طریق صندوق رفاه، ۳۰ درصد دیگر از طریق دانشگاه و ۴۰ درصد هم از طریق یکی از خیران که در ذیل خیران وزارت علوم قرار دارد تامین خواهد شد.

معاون مالی و اداری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: در حال حاضر تفاهم نامه‌ای برای تعمیرات خوابگاه‌های دانشجویی انعقاد نشده است، اما پیش بینی بودجه برای آن حدود ۱ میلیارد تومان است که طبق پیگیری‌های انجام شده قرار است تا تامین مالی برای انجام این امر صورت بگیرد.

خشنود با اشاره به هزینه‌های انجام شده به منظور تعمیرات خوابگاه‌های دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی اظهار کرد: در حال حاضر موارد جزئی‌تر برای بازسازی خوابگاه انجام شده است؛ چرا که در برنامه ریزی‌های آموزشی تا حدودی جابه جایی صورت پذیرفته است و از آنجایی که جمع محدودی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در خوابگاه‌ها حضور دارند، شروع تعمیرات اساسی خوابگاه‌ها را با کمی تاخیر آغاز کردیم و طبق برآورد‌ها فعالیت‌های فنی و مهندسی را انجام داده ایم.

معاون مالی و اداری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به وضعیت خوابگاه‌ها یا ساختمان‌های فرسوده اظهار کرد: برنامه ریزی جامع از طرف دفتر فنی و عمرانی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در حال انجام است و در حال پیگیری کردن طرحی هستیم تا ساختمان‌های فرسوده را بازسازی کنیم که این امر در مدت زمان ۳ الی ۶ ماه انجام خواهد شد.

خشنود اضافه کرد: دفتر فنی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، متولی ارتقای خوابگاه‌های فرسوده است و طبق اطلاعیه ۱ الی ۲ مورد ساختمان‌های خیلی فرسوده که با بحران‌های زیادی رو به هستند را ارتقا خواهیم داد.

خوابگاه‌های دانشگاه

معاون مالی و اداری دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی ادامه داد: دفتر فنی و عمرانی این دانشگاه موظف شده است تا در قالب یک کمیته عمرانی که از ماه پیش تشکیل شده است به بررسی‌های لازم جهت تکمیل خوابگاه‌های فرسوده بپردازد تا این امر به دو نتیجه، یعنی مقاوم سازی ساختمان‌ها یا جابه جایی آن‌ها منجر شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار