طغیانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مجلس منتظر نامه دولت درباره تبدیل لایحه اصلاح نظام مالیاتی به طرح است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی گفت: مجلس هنوز نامه وزیر اقتصاد را برای تبدیل لایحه اصلاح نظام مالیاتی به طرح دریافت نکرده است.

مجلس منتظر نامه دولت درباره تبدیل لایحه اصلاح نظام مالیاتی به طرح استمهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه مجلس هنوز نامه وزیر اقتصاد را برای تبدیل لایحه اصلاح نظام مالیاتی به طرح دریافت نکرده است، گفت: در این مورد توافق و گفت‌و‌گویی با وزیر اقتصاد انجام شده است و به نظر نمی‌رسد در مسیر طرح آن با مشکل مواجه شویم، زیرا اصلاح نظام مالیاتی دغدغه دولت است.

او ادامه داد: طرح اصلاح نظام مالیاتی در کمیسیون اقتصادی مطرح است و پیش‌تر، در سال‌های اخیر، مرکز پژوهش‌ها تحقیقاتی درباره آن انجام داده بود تا برخی از بند‌ها را اصلاح و حتی مواردی را اضافه کند.

طغیانی یادآور شد: با وجود بررسی‌ها و تلاش‌های دولت در زمینه اصلاح نظام مالیاتی، مجلس مدت‌ها منتظر دریافت لایحه آن بود که تا حدودی این انتظار به سرآمد و مشخص شد ارسال لایحه یاد شده از سوی دولت، فعلاً امکان نخواهد داشت.

او تصریح کرد: مجلس با اعلام وصول طرح اصلاح، بررسی آن در کمیسیون و تصویب کلیات، موضوع ساماندهی مالیات‌ها را پیگیری کرده است. البته اصلاح نظام مالیاتی مسئله‌ای آمیخته با بار مالی است و شائبه مغایرت با اصل ۷۵ و ایجاد بار مالی برای دولت وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی بیان کرد: مالیات بر سوداگری، مالیات بر مجموع درآمد و مالیات بر عایدی بر سرمایه در قانون وجود نداشت؛ به علاوه گروه‌ه‍‌ای مختلف و رسانه‌ها سال‌ها به معافیت‌های پیش بینی شده در قانون و استحقاق نداشتن برخی در معافیت مالیاتی اعتراض دارند که در نتیجه موضوع ساماندهی معافیت‌ها هم مطرح است.

طغیانی در مورد اصلاح نظام بانکداری گفت: این مسئله در کمیسیون مطرح شد و کلیاتش به تصویب رسید. طرح مذکور مفصل است و هشت سال در مجلس روی آن کار کردند. در این مجلس مصمم هستیم تا بخش‌هایی از آن سریعاً به تصویب برسد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: بحث اصلاح نظام بانکی برای نمایندگان بسیار مهم است و در کنار اصلاح نظام مالیاتی دو اولویت کمیسیون اقتصادی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار