حبیبا در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برای ارتقای خوابگاه‌های متاهلی، بودجه‌ای نداریم

معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: برای ارتقای خوابگاه‌های متاهلی، بودجه‌ای نداریم و بودجه‌های موجود برای بازسازی سایر خوابگاه‌ها است.

سعید حبیبا معاون دانشجویی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت خوابگاه‌های این دانشگاه اظهار کرد: با توجه به تعداد زیاد خوابگاه‌های دانشگاه تهران در سطح شهر و اطراف آن هر سال، تعدادی از خوابگاه‌ها را بازسازی می‌کنیم.

او ادامه داد: امسال، قصد بازسازی اساسی‌تر خوابگاه‌های دانشگاه تهران را داریم و موفق شده ایم با چند نفر از خیرین، صندوق رفاه دانشجویی و دانشگاه تهران، ۶ خوابگاه سطح شهر را که مشکلات عدیده‌ای دارند، بازسازی کنیم و امیدواریم بتوانیم وضعیت خوابگاه‌ها را تا مهرماه، همزمان با ورود دانشجویان آماده کنیم.

حبیبا افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته، دانشگاه تهران حدود ۸ و نیم میلیارد تومان برای ارتقای وضعیت خوابگاه‌ها نیاز دارد که ۳۰ درصد از طریق دانشگاه، ۳۰ درصد از خیرین و ۴۰ درصد نیز از صندوق رفاه دانشجویی پرداخت خواهد شد.

او بیان کرد: یکی از مشکلات موجود در خوابگاه‌های سطح شهر، کمبود فضا‌های ورزشی و فرهنگی بود که مقرر شد با نظر کارشناسان و مدرسان، ۱۰۰۰ متر فضای ورزشی و فرهنگی با تغییر کاربری‌های لازم به دیگر خوابگاه‌ها اضافه شود.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران درباره حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی در خوابگاه‌ها گفت: حدود ۱۰۰۰ نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی مقاطع ارشد و دکتری که برای فعالیت‌های عملی خود نیاز به حضور در کارگاه‌های دانشگاه تهران داشتند، باید طبق فرایند‌های تعریف شده، درخواست‌های خود را داده و پس از تایید استاد راهنما و رئیس دانشکده، نسبت به دریافت خوابگاه اقدام کنند.

حبیبا تصریح کرد: اکنون در مجموع خوابگاه‌های دانشگاه تهران ۱۰۰۰ دانشجو در حال تهیه و تدوین داده‌ها و کار‌های عملی خود هستند و تاکنون به بیش از ۲ نفر در هر اتاق، خوابگاه اختصاص نداده ایم.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران درباره آخرین جزئیات ارتقای خوابگاه‌های متاهلی افزود: در حال حاضر برای ارتقای خوابگاه‌های متاهلی، بودجه‌ای نداریم و بودجه‌های موجود برای بازسازی سایر خوابگاه‌هاست، اما ساخت یک خوابگاه ۲۹۰ نفره در کوی دانشگاه تهران را آغاز کرده ایم چرا که نیاز‌های دانشگاه تهران در خوابگاه‌های مجردی بیش از خوابگاه‌های متاهلی است و این موضوع باید در اولویت قرار گیرد.

حبیبا گفت: در صورت وجود بودجه، حتما تعداد خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه تهران را افزایش خواهیم داد، اما در حال حاضر هیچ بودجه‌ای برای تحقق این امر در دست نداریم و در تلاش هستیم با همکاری و حمایت خیرین به ساخت یک خوابگاه ۱۰۰ نفره برای دانشجویان متاهل بپردازیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار