آغاز عملیات گسترده ارتش سوریه با هدف از بین بردن هسته‎‌های مخفی داعش

نیروی زمینی ارتش سوریه عملیات گسترده‌ای را برای از بین بردن هسته‎‌های مخفی داعش آغاز کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المصدر، ارتش سوریه امروز (سه شنبه) عملیات گسترده و بیابانی خود را با هدف از بین بردن شمارِ بسیاری از هسته‎‌های مخفی گروه تروریستی داعش در بیابان شام آغاز کرده است.

این عملیات از سوی نیروهای «لواء قدس» و «نیرو‌های دفاع ملی» (NDF) پشتیبانی می‌شود و ارتش سوریه قصد دارد تا چندین منطقه در بیابان شام را هدف قرار داده تا هسته‎‌های مخفی این گروه تروریستی را منهدم کند.

بر اساس گزارش‌ها این عملیات تاکنون بسیار موفق بوده و بسیاری از مخفیگاه‌ها از میان برداشته شده است. همچنین شمار زیادی از تسلیحات این گروه تروریستی که در بیایان شام پنهان شده بود نیز در این عملیات کشف شده است.

در این عملیات هواپیما‌های شناسایی و هلیکوپتر‌های کشور روسیه نیز به یاری ارتش سوریه شتافته‌اند تا در پیشبرد آن به این کشور کمک کنند. یکی از ژنرال‌های روسیه هفته گذشته در «دیر الزور» به دست این گروه کشته شد.

امروز صبح اخباری مبنی بر وجود ۱۰ هزار عنصر مسلح داعشی در عراق و سوریه منتشر شد. بر این اساس، «ولادیمیر فورونکوف» معاون دبیرکل سازمان ملل و مدیر مبارزه با تروریسم این سازمان، از وجود بیش از ۱۰ هزار عنصر مسلح وابسته داعش در عراق و سوریه خبر داد.

او گفت: گروهک‌های زیرزمینی داعش در سراسر عراق و سوریه به ویژه در مناطق مرزی همچنان فعال هستند.

پیشتر نیز «احمد الشریفی» کارشناس مسائل نظامی و امنیتی عراق تاکید کرده بود که در عرصه جهانی تمایلی برای پایان دادن به نقش کارکردی داعش در عراق و سوریه وجود دارد.

او اعلام کرد: در چارچوب ایجاد توازن بین‌المللی در عرصه جهانی تمایلی برای پایان دادن به حضور داعش در عراق و چه بسا در سوریه و رفتن به سوی مرحله جدید یعنی انتقال این گروه تروریستی به شمال و غرب آفریقا وجود دارد.

در همین راستا، «رابرت وایت» فرمانده ارتش آمریکا نیز مدعی شد که به تعهد خود برای شکست گروه تروریستی داعش در عراق ادامه می‌دهد و به مشارکت خود با بغداد در این راستا متعهد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار