مذاکرات جدی برای رفع موانع صادرات از مرزهای خوزستان به عراق

استاندار خوزستان از آمادگی برای مذاکرات جدی به منظور رفع موانع صادراتی از مرز‌های خوزستان به کشور عراق خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفت: به منظور رفع موانع صادرات از مرز‌های خوزستان به کشور عراق به زودی با مقامات این کشور گفتگو و «مذاکرات جدی» صورت می‌گیرد.

او افزود: این آمادگی وجود دارد تا با همراهی هیاتی متشکل از اتاق بازرگانی اهواز با استانداران شهر‌های جنوبی عراق از جمله میسان، بصره و العماره دیدار و رایزنی انجام شود.

شریعتی با اشاره به اعمال تعرفه‌های وارداتی از سوی دولت عراق، بیان کرد: این مسئله موجب تحت الشعاع قرار گرفتن روند تجارت میان استان خوزستان و استان‌های جنوبی جمهوری عراق شده است و به زودی طی دیداری رو در رو به رفع موانع صادراتی با مقامات عراقی خواهیم پرداخت و این مسئله مطرح می‌شود تا با سیاستگذاری صحیح نیاز‌های این کشور از طریق ایران به جای ترکیه تامین گردد.

استاندار خوزستان اظهار داشت: شرایط مرز‌ها و ارسال کالا‌ به عراق پس از شیوع ویروس کرونا و مسدود شدن مرز‌ها بهبود یافته است، اما لازم است تا شرایط به پیش از شیوع ویروس کرونا بازگردد. شایان کر است که تفاهم نامه‌های همکاری بهداشتی و درمانی میان ۲ کشور از پیش منعقد شده است و حتی استانداران برخی استان‌های عراقی طی چند روز اخیر به منظور معالجه به بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کرده اند.

این روز‌ها رسانه‌های عراقی و جو این کشور در تضاد با ایران قرار گرفته و همین مسئله موجب کاهش رونق مرز‌ها و صادرات کالا‌های ایرانی به جمهوری عراق شده است. علی رغم این موضوعات پیش آمده که به صورت هدفمند و از سوی دشمنان ۲ ملت در حال انجام است، مقامات کشور مان همچنان به روش‌های سنتی؛ دیدار و گفتگو با مقامات سیاسی بسنده می‌کنند. در حالی که رقیب تجاری ایران در عراق یعنی کشور ترکیه به شدت در رسانه‌های عراقی نفوذی پررنگ دارد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.