عسکری فرد:

۴۰ مزرعه پرورش میگوی خوزستان در حال آماده‌سازی است

مدیر کل دامپزشکی خوزستان با اشاره به رصد و پایش مستمر از بیماری‌های لکه سفید و نکروز حاد هپاتو پانکراس در مزارع تکثیر میگو گفت: ۴۰ مزرعه پرورش میگو در سال زراعی در حال آماده‌سازی است.

ناصر عسکری فرد مدیر کل دامپزشکی خوزستان  به فعالیت ۲ مرکز تکثیر میگو در سال جاری اشاره و بیان کرد: مراکز تکثیر به عنوان اولین گلوگاه‌ها برای پیشگیری و کنترل بیماری‌ها هستند و اعمال نظارت‌های بهداشتی دقیق در قالب رصد و پایش و بر پایه برنامه ملی راهبردی کنترل بیماری‌های لکه سفید میگو و AHPND، باعث تولید پست لارو‌هایی سالم و با کیفیت و به تبع آن، باعث پایداری و افزایش بازدهی تولید خواهد شد.

مدیر کل دامپزشکی خوزستان ادامه داد: در طول دوره تکثیر و پرورش، پایش و مراقبت از بیماری‌های لکه سفید و نکروز حاد هپاتو پانکراس در مزارع تکثیر میگو با انجام آزمایشات دقیق مولکولی در آزمایشگاه مرجع منطقه‌ای دامپزشکی استان خوزستان انجام می‌شود.

عسکری‌فرد: پایش دقیق، منظم و ردیابی بیماری‌ها از سوی دامپزشکی، ارتقای سطح دانش و آگاهی پرورش دهندگان و رعایت اصول امنیت زیستی و قرنطینه‌ای و مدیریت بهینه پرورش از سوی آنها، شرایط مناسبی برای مقابله با هر گونه بیماری و کنترل آن را فراهم کرده که نیازمند همراهی و همکاری فعالان صنعت تکثیر و پرورش میگو است.

وی خاطر نشان کرد: با انجام نظارت‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی، در سال گذشته شاهد آن بودیم که تولید میگو پرورشی در مزارع پرورش میگو در استان خوزستان با افزایش ۳۰ درصدی و عاری از هرگونه بیماری لکه سفید و AHPND انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.