آغاز ثبت نام رشته‌های بدون کنکور کاردانی نظام جدید از فردا

سخنگوی سازمان سنجش گفت: ثبت نام رشته‌های بدون کنکور نظام جدید در مقطع کاردانی از فردا آغاز می‌شود.

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، از آغاز توزیع کارت ورود به جلسه آزمون کاردانی نظام جدید فنی و حرفه ای گفت: آزمون کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی جمعه، ۱۴ شهریور برگزار می شود.

او افزود: کارت شرکت در آزمون مقطع کاردانی نظام جدید از فردا (سه شنبه، ۱۱ شهریور) در سایت سازمان سنجش منتشر می شود. 

سخنگوی سازمان سنجش تصریح کرد: متقاضیان شرکت در این آزمون می توانند با وارد کردن اطلاعات ثبت نامی  و شناسنامه ای خود شامل شماره پرونده، کد رهگیری و یا نام و نام­ خانوادگی، سال تولد و شماره کارت ملی نسبت به پرینت کارت خود اقدام کنند. برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

 ۱۲ شهریور، آغاز تکمیل فرم خوداظهاری کرونا

زرین آمیزی تصریح کرد:  لازم است تمام داوطلبان از روز چهارشنبه، ۱۲ شهریور به سامانه خوداظهاری بیماری کرونا (salamat.gov.ir ) مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری، اقدام کنند. همچنین یک نسخه از پرینت فرم را در جلسه آزمون به همراه داشته باشند.

او درباره داوطلبان مبتلا به کرونا گفت: داوطلبانی که با استناد به مدارک پزشکی، مبتلای قطعی به ویروس کرونا هستند باید پنج شنبه، ۱۳ شهریور با مراجعه به باجه های رفع نقص، گواهی یا تاییدیه بیمارستان را به مسئول باجه ارائه کنند تا تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون آنها انجام شود.

شرایط و زمان ثبت نام در رشته های بدون کنکور  کاردانی نظام جدید

او درباره شرایط و زمان ثبت نام در رشته های بدون کنکور توضیح داد:  پذیرش در ۱۶ رشته بدون آزمون صورت می گیرد و داوطلبانی که در زمان مقرر موفق به ثبت نام نشده‌اند، در صورت تمایل می توانند نسبت  به ثبت نام در رشته های بدون آزمون از فردا  ( سه شنبه، ۱۱ شهریور) تا جمعه ، ۱۴ شهریور اقدام کنند.

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش گفت: در رشته های الکترونیک، ساخت و تولید، صنایع فلزی، صنایع چوب و مبلمان، چاپ، عمران، صنایع شیمیایی، صنایع نساجی، متالورژی، سرامیک، معدن، علوم دریایی، امور اداری، تربیت کودک و مدیریت خانواده، طراحی و دوخت، هنرهای تجسمی - نقاشی، امور دامی، امور زراعی و باغی، ماشین های کشاورزی، موسیقی، هتلداری و گردشگری، حمل و نقل، مکاترونیک، پویانمایی، فتوگرافیک، معماری داخلی، صنایع دستی و انرژی تجدیدپذیر خورشیدی) آزمون برگزار نخواهد شد و پذیرش دانشجو در این رشته‌ها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) صورت می‌گیرد.

زرین آمیزی ادامه داد: برای داوطلبانی که در این رشته‌های تحصیلی ثبت‌نام و انتخاب رشته کرده اند، کارت شرکت در آزمون صادر نخواهد شد و نیازی به مراجعه داوطلبان به سایت سازمان سنجش جهت پرینت کارت نیست.

گفتنی است، برخی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی رشته ­های جدید و یا اصلاحاتی را در رشته ­ها پس از انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته به سازمان سنجش اعلام کرده ­اند که این قبیل کد رشته محل ها و اصلاحات اعلام شده  که  فردا (سه‌شنبه، ۱۱ شهریور) در قالب اطلاعیه ای در سایت سازمان سنجش درج خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار