گیلدیک آشی و اوماج آشی شهرستان کوثر ثبت ملی می‌شود

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کوثر گفت: گیلدیک آشی و اوماج آشی از آش‌های محلی شهرستان کوثر ثبت ملی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جهانگیر شهبازی، سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کوثر گفت: در راستای توسعه گردشگری غذا و معرفی آداب و سنن منطقه، آش میوه نسترن (گیلدیک آشی) و اوماج آشی در فهرست آثار ملی ثبت می‌شوند.

او افزود: گیلدیک آشی و اوماج آشی از آش‌های محلی شهرستان کوثر به شمار می‌رود که ارزش غذایی بالایی داشته و ظرفیت ثبت در فهرست آثار ملی را دارد که در این زمینه تلاش می‌کنیم.

سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کوثر گفت: گردشگری غذا از گونه پرطرفدار گردشگری است که ظرفیت بسیاری برای جذب گردشگر دارد لذا توسعه و ترویج آن از این طریق از جمله برنامه‌های میراث‌فرهنگی در شهرستان کوثر به شمار می‌رود.

شهبازی بیان کرد: در صدد هستیم تا این دو نوع غذای سنتی و بسیار پرطرفدار که ارزش غذایی بسیار بالایی دارد، در لیست غذا‌های رستوران‌های منطقه هم گنجانده شود که این امر می‌تواند زمینه برای معرفی و شناساندن آن را فراهم آورد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.