میانگین باسوادی کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : میانگین باسوادی استان به بالاتر از میانگین کشوری رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هرمز نوروزی‌فرد معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : پایان پارسال میانگین باسوادی استان کرمانشاه در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۹۶.۶۷ درصد اعلام شد، در حالیکه این عدد در کشور ۹۶ درصد است و این یعنی استان کرمانشاه از حیث نرخ باسوادی از میانگین کشوری جلو افتاده است.

او گفت : این در حالیست که بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ میانگین باسوادی در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان کرمانشاه ۹۴.۳ درصد و در میانگین کشور ۹۴.۷ درصد بود. یعنی آن زمان میانگین باسوادی استان از متوسط کشور پایین‌تر بود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در خصوص برنامه‌ها برای ریشه کنی بی‌سوادی در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در کرمانشاه، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ظرف سه تا چهار سال آینده و به شرط انسداد مبادی بی‌سوادی، بی سوادی در استان به ریشه کنی نزدیک خواهد شد.

نوروزی‌فرد ادامه داد: ریشه کن کردن بی سوادی منوط به همکاری مردم و حضور آن‌ها در طرح‌های سوادآموزی است که متاسفانه در برخی از مناطق استان کرمانشاه به ویژه در بخش‌های حاشیه نشین مشکلات زیادی برای سواددار کردن افراد داریم. مثلا خیلی از خانواده‌ها اجازه حضور در کلاس‌های سوادآموزی را به زنان نمی‌دهند.

او اشاره‌ای هم به موفقیت‌های مجموعه سواد آموزی استان در کشور داشت و گفت: بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، استان کرمانشاه بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته در ۱۴ شاخص از مجموع ۲۵ شاخص مورد ارزیابی، رتبه اول کشوری را بدست آورده و در مجموع شاخص‌ها هم استان اول کشور از حیث اجرای برنامه‌های سواد آموزی است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار