برگزاری جشنواره تئاتر فارس بر بستر فضای مجازی

رییس انجمن هنر‌های نمایشی فارس گفت: با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا در کشور و اینکه استان فارس در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارد جشنواره تئاتر استانی امسال بر بستر فضای مجازی برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمد وامق افزود: تمامی گروه‌های نمایشی استان که در سال ۹۸ تا مهرماه ۱۳۹۹ نمایشی را در اجرای عموم و یا در مرحله بازبینی آماده اجرا داشتند می‌توانند سه نسخه از فیلم اجرای خود جهت بازبینی را به دبیرخانه تحویل دهند.

او با بیان اینکه برگزار نشدن جشنواره منجر به توقف فعالیت هنرمندان و متضرر شدن استان در کشور بود، ادامه داد: تصمیم بر این شد با توجه به ابلاغ ستاد استانی کرونا و در اختیار قرار نداشتن مکان مناسب برای تمرین گروه‌های نمایشی و همچنین بخشنامه مرکز هنر‌های نمایشی برای فرستادن نمایش‌های برگزیده تا آذر ماه، جشنواره بصورت مجازی برگزار شود.

وامق با اشاره به اینکه دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فجر شرایط ویژه‌ای برای برگزاری جشنواره پیشنهاد کرد، بیان داشت: آنچه از سوی مرکز هنر‌های نمایشی استان‌های دارای وضعیت قرمز و هشدار خواسته شده است شناسایی ۳ نمایش برای ورود به جشنواره بین‌المللی فجر است.

رییس انجمن هنر‌های نمایشی فارس با تاکید بر اینکه اداره کل و انجمن هیچگونه تعهدی در باره اختصاص مکان تمرین به گروه‌ها ندارد، افزود: به علت شرایط ویژه استان در همه‌گیری کرونا این جشنواره به صورت کاملاً مجازی و با استفاده از فیلم‌های ضبط شده گروه‌ها بازبینی و داوری خواهد شد.

وامق ادامه داد: آثار دریافتی دبیرخانه کمتر از ۱۵ فیلم باشد، مستقیما داوری خواهند شد. درصورتی که آثار ارسالی بیش از ۱۵ فیلم باشد در مرحله نخست بازبینی و پس از انتخاب اولیه آثار نهایی داوران منخب کشوری و بین ۱ تا ۳ اثر به تهران معرفی خواهد شد.

او گفت: کیفیت تصویربرداری با توجه به امکانات موجود در نظر گرفته خواهد شد و نقشی در داوری و نظر داوران ندارد. اما ترجیح بر این است که هنرمندان نسخه‌های با کیفیت را برای دبیرخانه ارسال کنند. داوران آثار را با حضور نماینده انجمن هنر‌های نمایشی و با توجه به موارد فنی نمایشی ارزیابی خواهند کرد.

رییس انجمن هنر‌های نمایشی فارس افزود: آثار برتر در آذر ماه در پلتفرم اینترنتی اکران و قابل تماشا برای عموم خواهد بود و سال آینده با اتمام شرایط کرونا، گروه‌های نمایشی می‌توانند همانند گذشته در این رویداد هنری شرکت کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار