مهار آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال

رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال از مهار آتش‌سوزی در اراضی واقع درجوار مناطق حفاظت شده آق‌داغ این شهرستان و جلوگیری از سرایت آن به داخل این منطقه حفاظت شده خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهدی کسایی، رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: این آتش‌سوزی در مناطقی بین روستای دمدل و نوده از توابع بخش خورش‌رستم و در جوار منطقه حفاظت شده آق‌داغ بوقوع پیوسته که با تلاش نیروهای امدادی مهار و از سرایت شعله‌های آتش به مناطق جنگلی و منطقه حفاظت شده اطراف جلوگیری شد.

او با بیان اینکه حادثه آتش سوزی در منطقه‌ای عاری از پوشش گیاهی مرتعی و جنگلی بوقوع پیوسته است، اظهار داشت: به دلیل پراکندگی آتش‌سوزی در نقاط مختلف  ارزیابی و تخمین مساحت منطقه واقع شده در مسیر شعله‌های آتش زمان‌بر بوده و پس از تعیین دقیق،  مساحت آن به اطلاع عموم خواهد رسید .

رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: در عملیات اطفای حریق، محیط‌بانان پاسگاه‌های محیط‌بانی برندق، سوسهاب، یگان حفاظت منابع طبیعی، آتش‌نشانی شهر هشجین ، ماموران انتظامی و جمعی از اهالی این روستاها مشارکت داشته و برغم وزش باد شدید که به گسترش شعله‌های آتش کمک می‌کرد آتش‌سوزی  مذکور  مهار شد.

کسایی افزود: معمولا بی‌احتیاطی در روشن و خاموش کردن آتش سبب بروز حریق در مراتع و جنگل‌های این منطقه‌ می‌شود.

شهرستان خلخال با برخورداری بیش از ۲۴۵ هزار هکتار جنگل و مرتع یکی از قطب‌های بزرگ استان اردبیل از لحاظ برخورداری از زیستگاه‌های حیات وحش و تنوع گیاهی و جانوری بوده و همه ساله وقوع حوادث آتش‌سوزی عمدی و غیرعمدی خسارات سنگینی را به منابع ملی این شهرستان وارد می‌کند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.