ماجرای ازدحام مسافران در مرز بازرگان چه بود؟

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی مشکل ازدحام مسافران در مرز بازرگان را پیگیری کرد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، از حدود ۱۰ روز قبل امکان سفر زمینی به ترکیه از مرز بازرگان فقط برای ایرانیان دارای اقامت و دانشجویان شاغل در ترکیه بدون محدودیت در تعداد مسافران،  فراهم شده است در پی انتشار تصاویر ازدحام مسافران در مرز بازرگان باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی این موضوع را پیگیری کرد.

یکی از مسئولان گمرک بازرگان که نخواست نام او فاش شود،در پاسخ به پیگیری مشکل ازدحام مسافران مرز بازرگان در گفتگو با خبرنگار ما در  ارومیه گفت: سه گروه از مسافران در گمرک بازرگان تردد می‌کنند که به دلیل مشکل پیش آمده از طرف ترکیه  ازدحام مسافران را در پی داشته است.

او با بیان اینکه ایرانیان مقیم خارج از کشور که دارای اقامت دائم و موقت هستند،دانشجویانی که کارت دانشجویی دارند و متقاضیان تحصیل در خارج از کشور که کارت ورود به جلسه دریافت کردند از جمله افرادی هستند که در گمرک بازرگان تردد می‌کنند، اظهار کرد: عدم هماهنگی مسئولان ایرانی با مسئولان مرزی ترکیه در خصوص زمان تردد و پذیرش مسافران باعث ازدحام جمعیت در پایانه مرزی بازرگان شده است.

گمرکات باید در طول شبانه روز ارائه خدمات کنند،اما این در حالی است که مسئولان گمرک ترکیه ساعت ۱۱ صبح تا ۱۴ را برای خروج از ایران تعیین کرده اند.
 مسئولان استانی و کشوری از جمله استاندار آذربایجان غربی، فرماندار و مسئولان وزارت امور خارجه باید با رایزنی با مقامات ترکیه این محدودیت را بردارند تا از این پس شاهد ازدحام مسافران در پایانه مرزی نباشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.