مذاکرات رسمی صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان در دوحه

گروه طالبان و دولت افغانستان از روز شنبه مذاکرات خود برای صلح سراسری را در پایتخت قطر آغاز خواهند کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گروه طالبان آمادگی خود را برای آغاز مذاکرات با دولت افغانستان اعلام کرد.

بر این اساس، محمد نعیم وردک، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در توئیتی اعلام کرد: طالبان آمادگی دارد مذاکرات بین افغان‌ها را در چارچوب توافق صورت گرفته بین آمریکا و طالبان آغاز کند.

وردک گفت: این مذاکرات شنبه ۲۲ شهریور در قطر آغاز خواهد شد. طالبان در نظر دارد این مذاکرات با توجه به ارزش‌های اسلامی و منافع ملی افغانستان منجر به صلح سراسری و یک نظام اسلامی واقعی در این کشور شود.

دولت افغانستان نیز از چند روز قبل از آمادگی هیات مذاکره کننده دولت برای سفر به قطر خبر داده بود. براساس گزارش‌ها، شش زندانی خطرناک طالبان که دولت‌های فرانسه و استرالیا مخالف آزادی آن‌ها بودند امشب به قطر منتقل شده اند. این شش زندانی جزو پنج هزار زندانی طالبان هستند که آمریکا قول آزادی آن‌ها را به طالبان داده بود.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز گزارش داد، وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد: دوحه از روز شنبه ۱۲ سپتامبر میزبان مذاکرات صلح گروه‌های افغان است. ارگ ریاست جمهوری افغانستان امشب پس از اعلام آمادگی طالبان برای آغاز مذاکرات بین افغان‌ها از شنبه هفته آینده، در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیات مذاکره کننده دولت افغانستان با دستور اشرف غنی، رئیس جمهور جمعه به قطر خواهد رفت.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرده است در مراسم افتتاحیه مذاکرات بین افغان‌ها در قطر، از طرف دولت افغانستان، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی، محمد حنیف اتمر، سرپرست وزارت امور خارجه، رحیمی، نماینده خاص رییس جمهور در امور صلح، نادری، وزیر دولت در امور صلح و تعدادی از مقامات دیگر شرکت خواهند کرد.

پیش‌تر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد مایک پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور برای شرکت در گفتگو‌های صلح بین افغان‌ها به دوحه سفر خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار