عباسی در صحن علنی:

وزیر نفت ابهام‌های قرارداد‌های نفتی را برطرف کند

رئیس کمیسیون انرژی گفت: آقای زنگنه با وزرای قبلی نفت جلساتی را در مجلس برای حل ابهام‌های قرارداد‌هایی مانند کرسنت و توتال برگزار کند.

وزیر نفت ابهام‌های قرارداد‌های نفتی را برطرف کندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، فریدون عباسی دوانی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه، ۲۵ شهریور) در صحن علنی خطاب به وزیر نفت گفت: توصیه می‌کنم با توجه به شرایط کشور و اهمیت صنعت نفت و صرف وقت بیشتر، آقای زنگنه دستور دهند توضیحات قانع کننده و بیشتری از سوی مسئولان به نمایندگان ارائه شود.

او ادامه داد: ابهام‌های زیادی درباره قرارداد‌های کرسنت، توتال و غیره وجود دارد که راه حل موجود برای رفع ابهام قراردادهای نفتی این است که با وزرای نفتی قبلی در مدت یکسال آینده نشست‌هایی در مجلس برگزار و ابهامات رفع شود.

نماینده مجلس یازدهم با تأکید بر صرف وقت بیشتر برای ساماندهی کارکنان وزارت نفت و شرکت‌های تابع گفت: باید نظام حقوق و دستمزد جامع در این وزاتخانه تدوین شود و نیرو‌های انسانی ماهر تربیت شوند.

عباسی تصریح کرد: در راستای تربیت نیروی انسانی ماهر با سازمان فنی و حرفه‌ای تعامل داشته باشید. رشته‌های تخصصی و جدید دانشگاه صنعت نفت، تدوین کتب و تبدیل این دانشگاه به جبران کننده کاستی‌ها می‌تواند به پیشرفت حوزه نفت کمک کند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: از مدیریت فردی باید دوری کرد و لازم است از دخالت‌های سیاسی در برنامه‌های وزارت نفت جلوگیری شود.

او افزود: باید از اندیشکده‌های فعال برای ترسیم آینده انرژی کشور استفاده کنیم تا در حوزه انرژی انسجام مدیریتی رخ دهد؛ در نتیجه شما، آقای زنگنه با وزیر کشور و وزیر صمت انسجام داشته باشید.

نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: در استان‌های نفتی مدیران این صنعت با مدیران استانی انسجام کافی ندارند و به مسئولان حوزه نفت اختیار‌های بیشتری برای مسائل اجتماعی آن مناطق دهید.

عباسی تأکید کرد: انسجام مسئولیت اجتماعی از سوی وزارت نفت و برنامه‌ریزی برای آن لازم است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: با همفکری وزارت نفت و مجلس برنامه هفتم توسعه می‌تواند به اجرا نزدیک‌تر شود و آنچه امروز در صنعت نفت شاهدیم نتیجه گذشته است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار