ساخت هیدروژل آتش نشانی برای نخستین بار در کشور

رئیس دانشکده مهندسی و علم مواد دانشگاه صنعتی خواجه نصیر به تشریح ساخت هیدروژل آتش نشانی برای نخستین بار در کشور پرداخت.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اسلامی فارسانی، رئیس دانشکده مهندسی و علم مواد دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی تیم تحقیقاتی هیئت علمی این دانشکده، موفق به کسب دانش فنی و تولید هیدروژل آتش نشانی برای نخستین در کشور شدیم.

او افزود: از جمله دستاورد‌های مهم ما در طی بحران کرونا تولید فرامواد مکانیکی برای اولین بار با استفاده از روش ساخت افزایشی توسط کیوان نارویی با همکاری امیر عباس زادپور استاد دانشگاه صنعتی دلفت هلند است. 

اسلامی فارسانی در مورد فرامواد مکانیکی توضیح داد: این مواد می‌توانند در شرایط بارگذاری با نرخ کرنش‌های مختلف، رفتار متفاوتی را از خود نشان دهند. این رفتار می‌تواند در کاربرد‌های مختلف بایو، سیستم‌های میکروالکترومکانیکی، ابزار‌های پزشکی و میکرو رباتیک کاربرد داشته باشد.

او در مورد موارد استفاده این مواد گفت: تولید لباس‌های هوشمند، رباتیک نرم، عملگر‌ها و اجزای الکترونیکی قابل انعطاف از جمله موارد استفاده این مواد هستند.

اسلامی فارسانی در مورد روش‌های اپیتکی افزود: علی شکوه فر استاد علوم مواد این دانشکده و تیم تحقیقاتی ایشان توانسته اند با استفاده از روش‌های اپیتکی به بررسی خواص حرارتی و سنجش اندازه ذرات در نانوسیالات بپردازند، این روش کاربرد‌های فراوانی در علم پزشکی و صنایع دارد.

رئیس دانشکده مهندسی خواجه نصیرالدین طوسی در مورد دوره‌های مشترک بین المللی این دانشکده با دیگر کشور‌ها گفت: با توجه به اینکه شیوع بیماری کووید ۱۹ محدویت‌های فراوانی به وجود آورد، ولی با تلاش فراوان توانستیم سه دوره مشترک بین المللی کارشناسی ارشد مهندسی مواد را که مورد تائید وزارت علوم است، با کشور‌های فرانسه و روسیه راه اندازی کنیم. یقیناً نتایج حاصل از آن در حل مسائل، بسیار کار گشا خواهد بود.


بیشتر بخوانید


او در پایان گفت: دانشجویان دانشکده مهم‌ترین سرمایه‌های ما بوده و همیشه برایمان افتخار آفرین هستند، تعدای از دانشجویان ما با تلاش مضاعف توانسته اند جزو نفرات برگزیده در کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۹ باشند که این بسیار موجب سربلندی خواهد بود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار