تلاش میراث‌ فرهنگی برای کاهش خسارت‌های کرونایی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری گفت:با پرداخت تسهیلات و رایزنی با ادارات‌کل امور مالیاتی و تامین اجتماعی در حد توان پیگیر هستیم تا بخشی از خسارت کرونایی تاسیسات گردشگری کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،ریتا خضرزاده، معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی  در بازدید از تعدادی از تاسیسات گردشگری استان  اظهار کرد:  از بدو شیوع بیماری کرونا در کشور و به تبع آن تحمیل خسارت و بروز تبعات شدید اقتصادی و فعالیتی در حوزه گردشگری در سطح کشور، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برابر مصوبات داخلی و کمیته‌های کشوری و استانی مقابله با بیماری کرونا حداکثر توان خود را جهت رفع و کاهش تبعات این بیماری بر تأسیسات و واحد‌های گردشگری در دستور کار خود قرار داده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی با اشاره به میزان خسارت وارده به تاسیسات گردشگری استان تصریح کرد:  از اسفند سال ۹۸ تا مرداد سال ۹۹ در حدود ۵۳۸ میلیارد ریال خسارت به تاسیسات گردشگری استان وارد شده است و ۴۸۷ نفر نیز در این مدت شغل خود را از دست داده‌اند.

خضرزاده گفت:  برای جبران خسارت وارده به این تاسیسات اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان ضمن پرداخت تسهیلات با حضور در جلسات مختلف و رایزنی با دستگاه‌های مانند امور مالیاتی و تامین اجتماعی تا حد توان سعی کرده است تا باری از دوش فعالان گردشگری استان بردارد.

او عنوان کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در حدود وظایف خود آماده همکاری و دریافت انتقادات و پیشنهادات سازنده واحد‌ها و تأسیسات گردشگری جهت گذر از این شرایط ناخواسته و بازگشت سریع به دوران اوج و جبران بخشی از آسیب‌های وارده با همکاری و مساعدت همه مراجع ذی‌ربط کشوری و استانی است.

 

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.