دفاع مقدسی که در کهگیلویه و بویراحمد بی دفاع ماند

کهگیلویه و بویراحمد با ۱۸۸۰ شهید در جنگ تحمیلی هنوز موزه دفاع مقدس ندارد.

دفاع مقدسی که در کهگیلویه و بویراحمد بی دفاع ماندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، تاریخ دفاع مقدس را که ورق بزنیم نام دلاور مردان زیادی از استان کهگیلویه و بویراحمد در برگ برگ آن دیده می شود، دلاور مردانی که در عملیات های مختلف، حماسه سازی های فراوانی انجام دادند.

این حماسه ها تنها به جنگ ۸ ساله معطوف نمی شود؛ مردم این خطه قبل از انقلاب اسلامی در حماسه های تنگ تامرادی و گجستان در مقابل رژیم ستمشاهی و حتی بعد از جنگ در مبارزه با گروهک های تروریستی پژاک در کردستان و همچنین داعش در سوریه و لبنان رشادت های زیادی از خود بجای گذاشتند.

کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول تعداد اعزام رزمندگان به جبهه

بهرامی معاون بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج با بیان اینکه این استان رتبه اول تعداد اعزام رزمندگان به جبهه با توجه به جمعیت آن روز کشور را داشت، گفت: در طول جنگ تحمیلی ۳۵ هزار و ۷۸۷ رزمنده از کهگیلویه و بویراحمد به جبهه اعزام شدند.

دفاع مقدسی که در کهگیلویه و بویراحمد بی دفاع ماند

بهرامی تعداد شهدای استان را ۱۳۸۸۲ شهید برشمرد و افزود: این رشادت‌ها در حالیست که استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان فاقد موزه دفاع مقدس است.

سرهنگ علی ثابتی یکی از رزمندگان دفاع مقدس هم در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج هم گفت: شاید بتوان گفت عملیاتی نبوده که بچه های استان کهگیلویه و بویراحمد در آن نباشند اما متاسفانه در مرکز این استان موزه ای نیست که بتوان در آن رشادت های رزمندگان استان را به نسل های جدید منتقل کرد.

احمدی دانشجوی رشته پزشکی و یکی از جوانان یاسوجی هم گفت: اگر موزه دفاع مقدس در این استان وجود داشته باشد من که ۲۰ ساله هستم و چیزی از جنگ و دفاع مقدس نمی دانم راحت تر می توانم آن دوران را درک کنم.

سال ۱۴۰۰ وعده ای برای افتتاح موزه دفاع مقدس

در آبان ۹۷ بود که طرح کلنگ زنی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان در زمینی به مساحت ۱۳ هزار متر مربع به زمین زده شد اما تاکنون فعالیت چشم گیری برای ساخت این موزه انجام نگرفته است.

دفاع مقدسی که در کهگیلویه و بویراحمد بی دفاع ماند

سرهنگ آسمند مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج گفت: این طرح معارضات محلی و دولتی داشته است که با هماهنگی صورت گرفته با مسئولین استانی و کشوری تا حدودی حل شده است.

او افزود: برای محوطه سازی این طرح که شامل پی کنی و خاک برداری سایت اصلی است تاکنون ۳۰۰میلیون تومان هزینه شده است.

فیلی معاون عمرانی استاندار هم در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج گفت: قرار است فاز اول باغ موزه دفاع مقدس سال آینده در پارک مهرورزی یاسوج به بهره برداری برسد.

حال با این شرایط باید دید وعده مسئولان برای تحقق این طرح عملی خواهد شد؟

وعده ای که هم جوانان این استان منتظر تحقق آن هستند و هم رزمندگان این دیار انتظار دارند این رشادت هاو ایثارگری های آنها برای نسل های آینده به نمایش گذاشته شود.

گزارش از ذوالفقار دیودل

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۰۶:۵۳ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
اخیه