پیشگیری مهمترین اصل در حفاظت از عرصه‌های ملی است

رئیس دادگستری شهرستان ابرکوه گفت: پیشگیری همراه با فرهنگ سازی و آموزش به عنوان مهمترین اصل در حفاظت از عرصه‌های ملی در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام مجتبی رحمت زاده در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان ابرکوه گفت: صیانت و حفاظت از حقوق بیت‌المال، مسئله‌ای مهم و اساسی برای دستگاه قضایی است و با حساسیت خاصی نسبت به موضوعات مطروحه در این حوزه ورود خواهند کرد.

او بر قاطعانه عمل کردن تمامی دستگاه‌های متولی در اجرای وظایف قانونی خود تاکید کرد و اظهار داشت: تمامی نهاد‌های اداری، حاکمیتی، دولتی یا غیر دولتی باید برای اجرای قانون و پیشگیری از وقوع جرم توجه و دقت کافی را داشته باشند.

حجت الاسلام رحمت زاده افزود: با تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز، باید اراضی را از دستبرد متجاوزان و فرصت طلبان محفوظ داشت.

او تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه اقدام در خصوص تصرفات غیر مجاز اراضی ملی و دولتی مراتب را به دستگاه قضایی و نهادی ذی ربط اطلاع دهند.

او بر پیگیری بودجه طرح جامع حد نگار و نظارت بر مصرف آن، تأکید کرد و ابراز داشت: اجرای طرح جامع حد نگار می‌تواند از بسیاری از تعدی و تجاوزات به اراضی ملی جلوگیری نماید.

حجت الاسلام رحمت زاده تقویت گشت‌های یگان حفاظت اراضی ملی، را خواستار شد و گفت: گشت‌های یگان باید با اهتمام بیشتر از اراضی مجموعه خود صیانت نمایند و با گشت‌های مستمر از طمع ورزی افراد سودجو و فرصت طلب جلوگیری نمایند.

رئیس دادگستری شهرستان ابرکوه، نبود ارائه خدمات رفاهی و شهری به ساختمان‌های غیر مجاز ساخته شده در محدوده اراضی ملی از راهکار‌های پیشگیری از تعدی به اراضی دولتی دانست و بیان داشت: باید هزینه سخت و ساز و معامله اراضی فاقد سند و مجهول مالک را بالا برد.

او با اشاره به لزوم شناسایی تصرفات غیر مجاز در بستر و حریم رودخانه ها، افزود: هرگونه تجاوز به بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها بایداز سوی شرکت آب با فوریت رفع شود چراکه تجاوز انسان‌ها به حدود بستر و حریم رودخانه‌ها عموما باعث ایجاد تغییرات گسترده در وضعیت هندسی رودخانه‌ها شده و به دنبال این تغییرات در هنگام وقوع سیلاب ها، جریانات سیلابی از مجرای رودخانه خارج شده و اراضی اطراف آن را در برمی گیرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار