علی نژاد: قانون منع جذب مربی خارجی شامل تیم‌های ملی نمی‌شود

معاون وزیر ورزش در حاشیه مجمع عمومی سالیانه فدراسیون شمشیربازی درباره حضور مربیان خارجی در ایران توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی علی نژاد معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه مجمع سالیانه فدراسیون شمشیربازی، اظهار داشت: با توجه به اینکه سال گذشته مجمع سالیانه این فدراسیون برگزار نشد، امروز عملکرد ۲ ساله این فدراسیون مورد بررسی قرار گرفت. بحث مالی انضباط خوبی داشت. این فدراسیون بدهی ندارد. شمشیربازی در چند سال گذشته رشد خوبی داشته و در بازی‌های آسیایی مدال کسب کرده است. در مسابقات المپیک هم مجتبی عابدینی خیلی به کسب مدال نزدیک شد.

او افزود: شمشیربازی در المپیک توکیو می‌تواند در بخش تیمی و انفرادی به موفقیت برسد و برای ایران مدال کسب کند. وزارت ورزش امسال بودجه این فدراسیون را ۶۰ درصد افزایش داده است. سالن فعلی شمشیربازی در شان این رشته نیست و باید یک سالن اختصاصی مناسب در تهران برای شمشیربازی داشته باشیم.

انتخابات فدراسیون‌های مختلف پس از تایید صلاحیت نامزد‌ها برگزار می‌شود

علی نژاد بیان کرد: برای برگزاری اردو‌ها در رشته شمشیربازی مشکلی وجود ندارد، زیرا شیوه نامه‌های بهداشتی سختی در نظر گرفته شده است. به فدراسیون‌هایی که درخواست برگزاری اردو داشته اند پس از هماهنگی با ستاد مقابله با کرونا شیوه نامه‌هایی ارائه شد و از این بابت نگران نیستیم. سال ۲۰۲۰ رویدادی نداریم، اما از اوایل سال ۲۰۲۱ مسابقات مختلف برگزار می‌شود.

او اضافه کرد: ۲۰ مهرماه انتخابات فدراسیون دوومیدانی برگزار خواهد شد تا رئیس فدراسیون این رشته ورزشی هم تعیین شود. سایر فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند، ثبت نام نامزد‌ها انجام شده است. زمانی که افراد تایید صلاحیت شوند، انتخابات فدراسیون‌های مختلف را برگزار خواهیم کرد.

قانون منع جذب مربی خارجی در مورد تیم‌های ملی صدق نمی‌کند

معاون وزارت ورزش درباره مشکل صدور روادید برای حمیده عباسعلی، گفت: در این زمینه با کمیته ملی المپیک هماهنگی لازم انجام شده است. این موضوع باید در فدراسیون پزشکی مطرح شود تا پس از تایید مراحل مربوطه، هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد.

او افزود: قانون منع جذب مربی خارجی در مورد تیم‌های ملی صدق نمی‌کند. در شرایط اقتصادی فعلی، امکان جذب مربی خارجی وجود ندارد. فدراسیون والیبال منابع مالی لازم را برای جذب مربی خارجی تهیه کرده که پس از تایید مربی انتخاب شده توسط وزارت ورزش، مجوز‌های لازم صادر می‌شود.

حذف کامپوند از بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ قطعی نشده است

علی نژاد در ادامه تصریح کرد: ابتدای هفته صحبت‌هایی مبنی بر حذف کامپوند از بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ شنیده شد که هنوز رسمی نشده است. با صالحی امیری (رئیس کمیته ملی المپیک) صحبت‌هایی را در این زمینه انجام دادیم و طی روز‌های آینده به صورت رسمی اعتراض خود را به این تصمیم اعلام خواهیم کرد. اگر این رشته از بازی‌های آسیایی حذف شود، کمک‌های مالی ما به فدراسیون تیروکمان تغییر خواهد کرد.

او در پایان گفت: چند سال قبل به مجتبی عابدینی قول استخدام در کمیته ملی المپیک داده شده بود که پس از پیگیری مراحل، کار استخدام او را انجام خواهیم داد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۴۹ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
دیگه مطمئن شدم این قانون را برای برنگشتن استراماچونی گذاشتید والا قرارداد ویلتموس برای تیم ملی اتفاق افتاد، عجب آدم هایی هستید
آخرین اخبار