درخشش بانوان در لیگ دو و میدانی/ رکورد‌های ناامید کننده پسران

عملکرد دوندگان کشورمان در بخش آقایان و بانوان در لیگ دو و میدانی قابل قیاس با یکدیگر نبود.

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی مرحله نهایی لیگ دو و میدانی با قهرمانی طلایی پوشان سپاهان در ۲ بخش آقایان و بانوان به پایان رسید که ورزشکاران در این مسابقات به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی استادیوم‌های ورزشی به صورت منظم و مداوم تمرین نکرده بودند.

رکورد‌های قابل توجهی در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های کشور در بخش آقایان به دست نیامد، اما بانوان دو و میدانی کار برخلاف انتظار‌ات ظاهر شدند و رکورد‌های خوبی در لیگ دو و میدانی کسب کردند.

علاوه بر این دختران دو و میدانی در سال‌های گذشته حمایت چندانی نمی‌شدند و همین موضوع باعث شده بود که آن‌ها افت کنند و در مسابقات نتایج خوبی کسب نکنند، اما ویروس کرونا هم مانعی برای افتخار آفرینی شان نشد و در مسابقات جایزه بزرگ و مسابقات قهرمانی باشگاه‌های کشور رکورد شکنی کردند.

///// کار نشود/////درخشش بانوان در لیگ دو و میدانی / رکورد‌های ناامید کننده پسران

رکورد شکنی ریحانه مبینی بعد از ۴۵ سال 

رکورد شکنی بانوان از مسابقات جایزه بزرگ دو و میدانی آغاز شد که در آن رقابت‌ها ریحانه مبینی بعد از ۴۵ سال رکورد پرش طول ایران که با حد نصاب ۶.۱۴ در اختیار مرحوم توران شادرو بود را با ثبت رکورد ۶.۱۷ متر شکست. زهرا عرب رستمی در پرتاب چکش با ثبت زمان ۵۵.۶۹ توانست رکورد ۵۵.۴۶ ریحانه آرانی را بعد از ۲ سال بشکند. همچنین شقایق خطیبی در ماده ۵۰۰۰ متر توانست با ۱۸.۵۰.۳۴ رکورد پریچهر شاهی را در رده سنی جوانان بزند. علاوه بر این سارینا ساعدی در پرش سه گام توانست با ثبت زمان ۱۲.۶۸ رکورد جواهر زمانی را در این ماده بعد از ۸ سال در رده نوجوانان جا به جا کند.

بانوان دو و میدانی بعد از مسابقات جایزه بزرگ انگیزه شان دوچندان شد و در لیگ دو و میدانی هم به رکورد شکنی خود ادامه دادند تا نشان بدهند که در صورت توجه و حمایت بیشتر می‌توانند کار‌های بزرگی انجام بدهند.

///// کار نشود/////درخشش بانوان در لیگ دو و میدانی / رکورد‌های ناامید کننده پسران

رکورد شکنی فصیحی در لیگ دو و میدانی بانوان 

فرزانه فصیحی رکورد دار دوی سرعت کشورمان معروف به "دختر باد" در مرحله اول لیگ دو و میدانی توانست با ثبت زمان ۱۱.۶۸ در دوی ۱۰۰ متر بعد از ۸ سال رکورد مریم طوسی را بشکند. پریسا عرب هم در این مسابقات توانست در ماده ۵۰۰۰ متر رکورد خودش را با ثبت زمان۵۵.۱۷ جابه جا کند. علاوه بر این زهرا عرب رستمی در لیگ دو و میدانی هم توانست رکورد شکنی کند و با پرتاب ۵۵.۱۷ دوباره رکورد ریحانه آرانی را شکست. همچنین ریحانه مبینی در ماده پرش طول با ثبت زمان ۶.۰۸ رکورد وحیده کردلو را جابه جا کرد. مهسا میرزا طبیبی در ماده پرش با نیزه با پرتاب ۳.۹۱ رکورد ملی خود را یک متر افزایش داد. فاطمه محیطی زاده در هفتگانه توانست با ثبت زمان ۴۲۱۰ رکورد قبلی خوش را بشکند.

پرواز ۴ متری میرزا طبیبی در پرش با نیزه 

بانوان دو و میدانی کار دست از رکورد شکنی خود برنداشتند و در مرحله دوم لیگ دو و میدانی هم رکورد‌هایی را به ثبت رساندند. مهسا میرزا طبیبی برای نخستین بار در تاریخ پرش با نیزه بانوان ایران موفق شد که از مانع ۴ متری عبور کند و رکورد خودش را بشکند. ریحانه آرانی در ماده پرتاب چکش با ثبت زمان ۵۷.۱۵ توانست رکورد زهرا عرب رستمی را جابه جا کند. همچنین مریم محمودی در ماده ۸۰۰ متر با ثبت زمان ۲:۱۳.۴۳ رکورد تکتم دستاربندان را بشکند. علاوه بر این ژاله کاردان در ماده پرتاب دیسک توانست با ثبت زمان ۵۰.۴۳ رکورد خودش را بشکند. تیم سپاهان هم در ۴ در ۴۰۰ متر امدادی توانست رکورد تیم دانشگاه آزاد را بزند. همچنین فاطمه محیطی زاده توانست با ثبت زمان ۱.۶۶ بعد از ۲۱ سال رکورد ملی پرش ارتفاع نوجوانان را ارتقا داد.

در مرحله نهایی لیگ دو و میدانی هم شاهد رکورد شکنی بانوان بودیم و پریسا عرب دونده تیم دو و میدانی دانشگاه آزاد با ثبت زمان ۱۷:۱۴.۴۴ دقیقه، رکورد ملی ماده ۵۰۰۰ متر را که پیش از این با زمان ۱۷:۲۵.۲۶ دقیقه در اختیار خودش بود، ارتقا داد.

رکورد شکنی محیطی زاده در رده های پایه دو و میدانی 

علاوه بر این در روز پایانی لیگ دو و میدانی بانوان، پریسا عرب در ۱۰۰۰۰ متر با ثبت زمان ۳۶:۰۸.۵۴ دقیقه رکورد ملی و باشگاهی (۳۶:۲۱.۸۹ دقیقه) این ماده را که در اختیار خودش بود بهبود بخشید. فاطمه محیطی‌زاده در جریان رقابت هفتگانه با ثبت زمان ۱۵.۲۹ ثانیه در ۱۰۰ متر با مانع، رکورد ملی نوجوانان را بهبود ببخشید. این ورزشکار همچنین با کسب ۴۳۶۹ امتیاز در هفتگانه رکورد ملی جوانان را که پیش از این با امتیاز ۴۲۱۰ در دست خودش بود، ارتقا داد.

مریم محمودی در ۸۰۰ متر با ثبت زمان ۲:۱۲.۶۳ دقیقه رکورد باشگاهی این ماده را که هفته گذشته در جریان مسابقات قهرمانی رده جوانان و نوجوانان با زمان ۲:۱۳.۴۳ دقیقه در دست گرفته بود، بهبود بخشید. حدیثه رئوف نیز در این ماده رکورد ملی نوجوانان را با ثبت زمان ۲:۱۵.۹۳ دقیقه جابجا کرد. رئوف هفته گذشته نیز با ثبت زمان ۲:۱۸.۰۲ دقیقه رکورد ملی نوجوانان را از آن خود کرده بود. سیما شادکام در ۳۰۰۰ متر با مانع زمان ۱۱:۲۳.۵۶ دقیقه را ثبت کرد و رکورد ملی جوانان را ارتقا داد، رکورد پیشین این ماده با زمان ۱۱:۲۸.۶۵ متعلق به حدیثه رئوف بود.

///// کار نشود/////درخشش بانوان در لیگ دو و میدانی / رکورد‌های ناامید کننده پسران

رکورد شکنی پیرجهان در لیگ دو و میدانی 

در مرحله اول لیگ دو و میدانی آقایان، مهدی پیرجهان در دوی ۴۰۰ متر با مانع زمان ۴۹.۶۶ را ثبت کرد و رکورد باشگاهی این ماده را که پیش از این با زمان ۵۰.۶۲ در اختیار خودش بود، جابه جا کرد. ارشیا مصدقی نیز در پرش با نیزه رکورد ۴.۷۰ متر را ثبت کرد و رکورد ملی نوجوانان و جوانان را شکست.

در حالی که بانوان دو و میدانی کار در هر مرحله از مسابقات پیشرفت داشتند و رکورد شکنی می‌کردند، اما آقایان در مرحله دوم لیگ دو و میدانی افت رکورد در ماده‌های دوی ۱۰۰ متر، ۴۰۰ متر و ۴ در ۱۰۰ متر امدادی نسبت به مرحله اول مسابقات داشتند.

کشف ورزشکاران نخبه در لیگ دو و میدانی 

در مرحله نهایی مسابقات لیگ دو و میدانی آقایان، امیرحسین اسدی‌منش با ثبت زمان ۴۶:۱۷.۰۷ دقیقه رکورد ملی نوجوانان را که پیش از این با زمان ۴۶:۲۷.۸، ۱دقیقه در اختیار آرمین شاه ملکی بود، ارتقا داد.همچنین مهدی پیرجهان در ماده ۴۰۰ متر با مانع توانست با ثبت زمان۴۹.۳۳ رکورد ملی را تکرار  و  رکورد باشگاهی را با ثبت زمان ۴۹.۶۶ جابه جا کند. 

علاوه بر این دوندگان کشورمان در رده نوجوانان و جوانان توانستند رکوردهای خوبی به ثبت برسانند و آن ها نشان دادند که در صورت حمایت های لازم آینده درخشانی در دو و میدانی خواهند داشت. 


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
درخشش ؟!
آخرین اخبار