زیرسازی ۱۰۰ کیلومتر از راه آهن بوشهر- شیراز انجام شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت ۱۳۰ کیلومتر از راه آهن بوشهر- شیراز در محدوده استان بوشهر آغاز شده و زیرسازی ۱۰۰ کیلومتر آن به پایان رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان بوشهر به همراه گراوند استاندار بوشهر، رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس و جمعی از مسئولان محلی از جاده کنار تخته دالکی، زیر گذر سعدآباد آبپخش و محور اهرم برازجان بازدید کرد.

او گفت: امسال طرح چهارخطه تنگ بوالحیات به سمت کنارتخته در استان فارس به عنوان یکی از گلوگاه‌های مهم ترافیکی افتتاح می‌شود که تاثیر آن برای استان بوشهر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: کریدور جنوب کشور در ۴ استان ساحلی قرار دارد و نزدیک به ۴۰۰ کیلومتر از طول این کریدور بزرگ از شلمچه تا گواتر در استان بوشهر واقع شده است.

خادمی ادامه داد: ۱۴۰ کیلومتر از کنارگذر‌های شهر‌ها در کریدور جنوب کشور از این مسیر مانده است، که ۶۰ کیلومتر آن حدفصل اهرم تا برازجان و بخشی هم در ورودی دیلم است که تا سال بعد تکمیل و تمام محور‌های اصلی استان چهار خطه می‌شود.

او عنوان کرد: در کشور در بخش بزرگراهی ۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر مسیر در حال اجراء است، نزدیک به ۳ هزار کیلومتر آن در اولویت نخست قرار دارد که امید می‌رود تا پایان دولت ۱۷۰۰ کیلومتر آن تکمیل و تحویل شود وبخش زیادی از شبکه‌های مواصلاتی کشور به بهره برداری برسد.

 معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: محور ریلی شیراز به بوشهر در اولویت نخست قرار دارد و استاندار بوشهر، مسئولان و نمایندگان استان در مجلس پیگیر آن هستند.

خادمی گفت: مسیر ریلی شیراز به بوشهر با طول ۴۵۰ کیلومتر باید اجرا شود که از سمت فارس ۱۰۰ کیلومتر انجام شده و در استان بوشهر حدود ۱۳۰ کیلومتر آغاز شده که زیرسازی ۱۰۰ کیلومتر آن به پایان رسیده و ۳۰ کیلومتر دیگر در حال اجرا است.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۴:۰۳ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
طراحی مسیر راه آهن شیراز بوشهر دارای اشکال وبسیار پرپیج وعم وطولانی طراحی شده که موجب افزایش سه برابری طول مسیر شیراز به بوشهر شده است واز نظر اصول راه سازی غلط است.