زراعت چوب باعث ایجاد فرصت‌های شغلی می‌شود

اجرای طرح زراعت چوب می‌تواند زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی را در مازندران فراهم سازد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،عبدالرضا سنگاری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران- نوشهر در جلسه جهش تولید این اداره کل، گفت: با عنایت به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال "جهش تولید" اجرای طرح زراعت چوب می‌تواند زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی را در استان فراهم سازد.

او افزود: اجرای طرح‌های ۹ گانه ابلاغی از سوی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور، علاوه بر تثبیت مالکیت اراضی ملی، زمینه تولید و اشتغال زایی پس از اجرای تنفس جنگل را در شمال کشور در طرح‌های توسعه زراعت چوب و کشت گیاهان دارویی ممکن خواهد ساخت و می‌تواند موجب تامین منابع سلولزی کارخانجات تولیدی شود.

سنگاری از امضای چهار تفاهم نامه همکاری در سطح حدود ۳۰ هکتار با تعاونی‌ها، جوامع محلی و با مشارکت مردم، تسهیل گران و مالکین اراضی ۱۰ هکتاری در غرب مازندران خبر داد و گفت: به این منظور اقداماتی، چون کار‌های ترویجی، تامین نهال مورد نیاز، اعطای تسهیلات بانکی  و انعقاد قرارداد با صنایع چوب به منظور مشارکت در سرمایه گذاری صورت گرفت.

او افزود: با همکاری جهادکشاورزی شهرستان چالوس و یکی از تعاونی‌های منطقه ۴۰۰ هکتار عرصه به منظور توسعه صنوبرکاری در حال برنامه ریزی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران- نوشهر از صاحبان صنایع خواست در جهت تسهیل توسعه زراعت چوب ضمن مشارکت حداکثری با مالکین اراضی نسبت به سرمایه گذاری در این بخش اهتمام ورزند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار