در ۴۵روز گذشته؛

۵۰۰۰ کودک ۳ تا۶ سال در خراسان جنوبی غرباگری بینایی شدند

تنها ۵ هزار کودک ۳تا۶ سال خراسان جنوبی در ۴۵ روز گذشته غرباگری بینایی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، عرب نژاد مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: امسال با توجه به اوج گیری بیماری کرونا و  همزمانی آن با آنفلوانزا در سه ماهه سوم و چهارم سال، برنامه‌ های پیشگیرانه ارتقای سلامت از جمله برنامه پیشگیری از تنبلی چشم تحت تاثیر قرار گرفت و اجرای این برنامه در کشور از ۱۵ تیر ماه آغاز شد.

او افزود: متاسفانه در خراسان جنوبی با توجه به وضعیت قرمز شیوع کرونا این امر محقق نشد و برنامه پیشگیری از آمبلیوپی از اول شهریور به مدت ۳ماه تا پایان آبان اجرا می‌شود.


بیشتر بخوانید


عرب نژاد بیان کرد: در این خصوص تمهیداتی برای رعایت ۱۰۰ درصدی دستورالعمل های بهداشتی از سوی سازمان بهزیستی انجام شده و غربال برای استفاده نکردن از چشم بند و تماس غربالگر با کودک ممنوع شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی کودکان با دستگاه پلاز اپتیکس غربال می‌شوند اظهار کرد: دستگاه پلاز اپتیکس به گونه‌ای است که فاصله کودک با غربالگر یک متر است و در عرض چند ثانیه غربالگری انجام می‌شود.

او تصریح کرد: شهروندان در سراسر استان می ‌توانند حداکثر تا پایان آبان  ماه با در دست داشتن شناسنامه کودک به ادارات بهزیستی و پایگاه‌های دائمی شهرستان ‌ها از خدمات غربالگری بینایی بهره‌ مند شوند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.