اموال به سرقت رفته از محل شهادت رئیسعلی دلواری کشف شد

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان بوشهر گفت: اموال به سرقت رفته از محل شهادت شهید رئیسعلی دلواری کشف و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

اموال به سرقت رفته از محل شهادت رئیسعلی دلواری کشف شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سرهنگ عبدالحمید حقانی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان بوشهر بیان کرد: با تلاش نیرو‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی استان و همراهی ماموران نیروی انتظامی، اموال به سرقت رفته از محل شهادت شهید رئیسعلی دلواری کشف و ضبط شد و پس از دستگیری سارق، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

او افزود: اموال به سرقت رفته چند در و پنجره از اتاق‌های محل شهادت این شهید بود که پس از کسب اطلاع از این موضوع، بلافاصله با حضور محرمانه ماموران یگان حفاظت در محل و بازدید میدانی و ارزیابی کامل موارد، مظنون به سرقت شناسایی و اموال به سرقت رفته، کشف شد.


بیشتر بخوانید


فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان بوشهر با اشاره به آمادگی کامل نیرو‌های این یگان برای مقابله با افراد سودجو و حفاران غیر مجاز در حوزه میراث فرهنگی عنوان کرد: محل شهادت شهید رئیسعلی دلواری (مشهد رئیسعلی) در محله تنگَک شهر بوشهر قرار دارد که در فهرست آثار ملی هم به ثبت رسیده است.

رئیسعلی دلواری از سرداران مبارزه مردم استان بوشهر و جنوب ایران علیه استعمار انگلیس، ۲۳ شوال ۱۳۳۳ ه. ق مصادف با ۱۲ شهریور ۱۲۹۴ خورشیدی، هنگامی که در محلی به نام تَنگَک صَفَر در شهر بوشهر، قصد شبیخون به قوای انگلیسی‌ را داشت از پشت مورد هدف گلوله یکی از همراهان خائنش قرار گرفت و به شهادت رسید.

او هنگام شهادت حدود ۳۴ سال داشت.

پیکر رئیسعلی دلواری، ابتدا در قبرستان امامزاده روستای «کله بند» به خاک سپرده شد، اما مدتی بعد، طبق وصیتش، به نجف اشرف انتقال داده و در جوار حرم مطهر امیرالمؤمنین (ع) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.