بازگشت به تحصیل ۵۵۷ دانش آموز در خراسان جنوبی

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۵۵۷ نفر از کودکان لازم التعلیم خراسان جنوبی شناسایی و به تحصیل بازگشتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، خوش خبر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان که با موضوع بررسی اقدامات صورت گرفته در جهت برنامه ملی انسداد مبادی بیسوادی برگزار شد، گفت: همکاری خانواده ها، شرط اصلی در ادامه تحصیل کودکان لازم التعلیم است و چنانچه خانواده‌ها همکاری نکنند، تعداد دانش آموزانی که به تحصیل بازگشته اند، ریزش خواهد داشت.

او افزود: هم اکنون ۸۴۸ دانش آموز بازمانده از تحصیل نیز در استان شناسایی شده است که بیشتر در شهرستان ‌های بیرجند، درمیان و سربیشه هستند.


بیشتر بخوانید


خوش خبر با بیان اینکه تعدادی از این افراد به دلیل مشکلات اقتصادی ترک تحصیل کرده اند، گفت: نهاد‌ های حمایتی در این زمینه می‌توانند مؤثر باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: تعدادی از دانش آموزان به دلایلی از جمله ازدواج زود هنگام، علاقه نداشتن به درس خواندن و یا نداشتن امکانات ترک تحصیل کرده اند که باید آمار آنان از مجموع کودکان لازم التعلیم و بازمانده از تحصیل استان حذف شود.

او گفت: آموزش و پرورش باید با همکاری دیگر دستگاه‌ های متولی، نسبت به بررسی جدید آمار بازماندگان از تحصیل استان اقدام و وضعیت آنان را از نظر ترکیب جنسیتی، محل سکونت و پراکنش تعیین کند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار